خلاصه ماشینی:
"رفتار دانشآموزان را چگونه مدیریت کنیم؟ بتول سبز علی سنجانی روش تقویت مثبت برای رفتارهای مطلوب روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همهی معلمان با آن آشنا هستند و غالبا از آن استفاده میکنند.
با این حال بین پاداش و تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روانشناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش،از اصطلاح دقیقتر تقویت مثبت استفاده کنند.
تقویت مثبت بهترین و مؤثرترین روش افزایش رفتار است؛فرایندی که در آن ارائهی تقویت کنندهی مثبت بعد از رفتار،به نیرومند شدن آن رفتار منجر میشود.
بنابراین لازم است،در استفاده از تقویتکنندهها در شرایط گوناگون و با افراد متفاوت این نکته به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
همچنین بهتد است معلمان سعی کنند،از روشهای تقویتی متنوع بهره بگیرند و برای مدتی طولانی، از یک تقویت کننده به طور تکراری استفاده نکنند.
روشهای تقویت منفی برای افزایش رفتارهای مطلوب تقویت منفی نیز سبب افزایش رفتار میشود."