Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت مدرسه و سنجش برای یادگیری

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، امتحان، سنجش، فرایند یاددهی یادگیری رغبت دانش‌آموزان، فرایند یاددهی یادگیری، دانش‌آموزان، مدیریت مدرسه و سنجش، معلم، رغبت دانش‌آموزان به یادگیری زمانی، ارزیابی

خلاصه ماشینی: "با توجه‌ به یافته‌های پژوهشی بلک و ویلیامز،چنین نتیجه‌گیری می‌شود که‌ رغبت دانش‌آموزان به یادگیری زمانی زیادتر می‌شود که مدارس‌ تاکید اصلی خود را بر سنجش سازنده قرار دهند و از امتحان‌ مجموعی(پایانی)فقط در صورت نیاز و اجبار استفاده کنند. فرایند«ارزیابی کردن»از دید این پژوهش از پژوهش فوق نتایج زیر حاصل شد: نتایج عملکرد مدارس در امتحانات(در هر نوع امتحان عمومی)،فقط معرف بخشی از میزان موفقیت نظام آموزشی در فرآیند یاددهی‌ یادگیری است. معیارهای بازررسی مدارس باید به کیفیت فرایند یاددهی یادگیری‌ رغبت دانش‌آموزان به یادگیری زمانی زیادتر می‌شود که مدارس تأکید اصلی خود را بر سنجش‌ سازنده قرار دهند و از امتحان مجموعی(پایانی) فقط در صورت نیاز و اجبار استفاده کنند و نتایج آن،حد اقل به همان اندازه بپردازد که به نتایج عملکرد دانش‌آموزان در فرایند سنجش و ارزش‌یابی می‌پردازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.