چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت و ارتباطات درون سازمانی بر عملکرد استراتژیک سازمانی در استانداری کرمانشاه است. تعداد جامعه آماری 318 نفر بود که از این تعداد، 175 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. این پژوهش بر حسب روش، توصیفی و از شاخه همبستگی، به لحاظ زمانی تک مقطعی و از نظر هدف، کاربردی است. روش نمونهگیری، تصادفی ساده و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد میباشد. جهت تعیین روایی پرسشنامهها از روش روایی صوری و برای سنجش پایایی پرسشنامهها از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافتههای مهم پژوهش حاکی از آن است که بین آموزش های ضمن خدمت و ارتباطات درون سازمانی و تمامی ابعاد آن با عملکرد استراتژیک سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
چنانچه اين پژوهش انجام شود، سبب تاثير آموزشهاي ضمن خدمت و ارتباطات درون سازماني بر عملکرد استراتژيک سازماني در استانداري کرمانشاه در سازمان خواهد شد و اثرات مثبت آموزش براي کارکنان آسان و اثر بخش مي گردد.
همچنين باتوجه به هدف اصلي پژوهش که بررسي تاثير آموزشهاي ضمن خدمت و ارتباطات درون سازماني بر عملکرد استراتژيک سازماني ( مورد مطالعه : استانداري کرمانشاه )و ارزيابي کم وکيف تعامل اين سه متغير و ابعادشان است ، به لحاظ ارتباط بين متغيرها، اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي ٤ به شمار ميآيد.
جدول ٣: نحوه داوري ميزان عددي ضريب همبستگي (به تصویر صفحه رجوع شود) آزمون استنباطي رابطه اي فرضيه اصلي اول : آموزشهاي ضمن خدمت بر عملکرد استراتژيک سازماني استانداري کرمانشاه تاثير گذار مي باشد.
جدول ٨: آزمون همبستگي رابطه بين ارتباطات بر عملکرد استراتژيک سازماني (به تصویر صفحه رجوع شود) * سطح خطاي ٠/٠٥ بحث و نتيجه گيري مجموعا در اين پژوهش دوفرضيۀ اصلي و سه فرضيۀ فرعي با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت .
نتايج آزمون فرضيات به شرح زيرخلاصه مي گردد: فرضيه اصلي اول : همان طور که در جدول نشان داده شده است ضريب همبستگي بين آموزشهاي ضمن خدمت بر عملکرد استراتژيک سازماني استانداري ٠/٦٢٦ ميباشد.
فرضيه اصلي دوم : همان طور که در جدول نشان داده شده است ضريب همبستگي بين ارتباطات درون سازماني بر عملکرد استراتژيک سازماني ٠/٥٥٢ ميباشد.