چکیده:
نویسنده در این مقاله،تجربهی دبیری خود را در تدریس علم بیان(کنایه، مجاز،استعاره...)با استفاده از آموزش ترسیمی به اختصار آورده و معتقد است چنین روشهای کاربردی برای دانشآموزان نتیجهی مطلوب و مثبت داشته است. بخشهایی از آن را ملاحظه میکنید.
خلاصه ماشینی:
"دبیر زبان و ادبیات فارسی رامسر است.
نویسنده در این مقاله،تجربهی دبیری خود را در تدریس علم بیان(کنایه،
چنین روشهای کاربردی برای دانشآموزان نتیجهی مطلوب و مثبت داشته است.
«بستن کمربند»را بنویسیم درست است یا
است زیرا که میتوان آن را در معنی خود به
بحث پیرامون جملهی اول را در اینجا
واژهی مردم بوده است نه شهر.
مثال آخری را معنی نماید.
متن مورد بحث با ضربدر حذف کنیم و زیر
جدید آمد درحالیکه در مثال اول این اتفاق
نیفتاد و واژهی«کمر بستن»هم در معنی خود
ذهن دانشآموز را آماده کنیم تا جواب
ثابت شده است جواب دانشآموز در این
هماکنون خود را آماده کنیم تا به شکل
واژه را در معنی اصلی به کار بریم و از جمله
«شهر»و«نرگس»را به معنی اصلی خود به
هستند که مانع میشوند که ما به معنی خود
نگوییم بهتر است،فقط قرینه را طرح کنیم.
شد»و«فرو شد»رسم میکنیم و با بیان این"