Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگی های برنامه درسی فلسفه در کشورهای گوناگون

نویسنده:

(3 صفحه - از 50 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : ویژگی‌های برنامهء درسی فلسفه، درس فلسفه، برنامه درسی فلسفه، پیوند درس فلسفه، برنامهء درسی فلسفه کشور، آموزش، پیوند درس فلسفه با ابعاد، ویژگی‌های درس فلسفه در کشور، دانش، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"البته بهره‌گیری از برنامه‌ریزی درسی کشورهای اروپایی،از این بابت که از روش‌ (به صفحه تصویرمراجعه شود) برنامه‌ریزی‌ و روش تدریس وضع بهتری دارند،برای‌ برنامه‌ریزی ما مفیدتر خواهد بود در این مجموعه تلاش کرده‌ام، ویژگی‌های بارز هرکدام از برنامه‌ها را به‌صورت مدون و کاربردی ارائه دهم و با توجه به مطالعهء انجام شده و تجربه‌های‌ حاصله در داخل کشور،پیشنهادهایی‌ برای برنامه‌ریزی درسی‌فلسفه در ایران ارائه‌ کنم. ارتباط دادن درس فلسفه با در این مجموعه تلاش کرده‌ام، ویژگی‌های بارز هرکدام از برنامه‌ها رابه‌صورت مدون و کاربردی ارائه‌ دهم و با توجه به مطالعهء انجام شده‌ و تجربه‌های حاصله در داخل‌ کشور،پیشنهادهایی‌برای‌ برنامه‌ریزی درسی فلسفه در ایران ارائه‌ کنم‌ رخدادهای زندگی روزمره. به این موضوع از دو جهت می‌توان‌ اقدام کرد:یکی نحوهء شکل‌گیری جامعه‌ تفکر فلسفی از سال‌های آغازین‌ دورهء ابتدایی آموزش داده شودواگر این کار صورت نگیرد،یک ماده‌ درسی فلسفه در سال سوم،آن‌هم‌ در یک رشته،تأثیر چندانی‌ نخواهد داشت‌ از ترکیب افکار،اندیشه‌ها و آرمان‌های‌ انسان‌ها که در علم جامعه‌شناسی از آن‌ بحث می‌شود،دیگر بررسی ماهیت جامعه‌ و چیستی آن‌که در فلسفهء اجتماعی دربارهء آن بحث می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.