چکیده:
این تحقیق بمنظور شناسایی عوامل موثر بر عملکرد فردی در سازمانهای دولتی و خصوصی، جهت ارائه یک مدل مفهومی برای این عوامل در بانکهای دولتی و خصوصی شهر رشت انجام شده است. بدین منظور ابتدا با استفاده از مرور نظام مند و انتخاب 96 مقاله، با کمک روش تحلیل محتوای کیفی، 86 مولفه در قالب سه عامل فردی، سازمانی و فراسازمانی شناسایی شد. سپس با انتخاب 16 خبره با روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی که 8 نفر اساتید دانشگاه و 8 نفر مدیران بانک بودند، به کمک تکنیک دلفی 71 مولفه نهایی شد و به این ترتیب مدل مفهومی تحقیق اعتبار سنجی و شکل گرفت..نتاج نشان داد گفت عناصر مدل عوامل تاثیرگذار بر عملکرد فردی در سازمان های دولتی و خصوصی از چهار عامل اصلی یعنی عوامل فردی، سازمانی و فراسازمانی به عنوان عوامل تاثیرگذار و عملکرد فردی به عنوان عامل تاثیرپذیر تشکیل شده است. اگرچه عناصر مدل تحقیق از منظر اجرا و پیاده سازی منحصربفرد و خاص صنعت بانکداری هستند امّا به لحاظ مفهومی قابل مقایسه با یافته ها و نتایج پژوهش های انجام شده پیشین بوده و این مهم از نقاط عطف پژوهش حاضر است
This study was conducted to identify the factors affecting individual performance in public and private organizations to provide a conceptual model for these factors in public and private banks in Rasht. For this purpose, first, using systematic review and selection of 96 articles, with the help of qualitative content analysis method, 86 components were identified in the form of three factors: individual, organizational and extra-organizational. Then, by selecting 16 experts by purposeful sampling and snowball sampling method, which were 8 university professors and 8 bank managers, 71 components were finalized with the help of Delphi technique, and thus the conceptual model of research was validated and formed . The result showed that the elements of the model of factors affecting individual performance in public and private organizations consist of four main factors, namely individual, organizational and extra-organizational factors as influential factors and individual performance as influential factors. Although the elements of the research model are unique and specific to the banking industry in terms of implementation and implementation, but conceptually comparable to the findings and results of previous research and this is an important turning point of the present study.
خلاصه ماشینی:
شناسايي عوامل موثر بر عملکرد فردي در سازمانهاي دولتي و خصوصي به شيوه تحليل محتواي کيفي در جامعه ايران (مورد مطالعه : بانک هاي دولتي و خصوصي ) علي خوشحال کلوير ١ تاريخ دريافت : ١٤٠٠/٩/١٢ مسعود حقيقي ٢ تاريخ پذيرش : ١٤٠٠/١١/٢٣ 3 عليرضا رزقي رستمي چکيده اين تحقيق بمنظور شناسايي عوامل موثر بر عملکرد فردي در سازمانهاي دولتي و خصوصي ، جهت ارائه يک مدل مفهومي براي اين عوامل در بانکهاي دولتي و خصوصي شهر رشت انجام شده است .
در قـسمت اول عوامــل تــاثير گــذار مــديريت ارتبــاط بــا مــشتري در بانــک ملــت ، دو عامــل توانــايي استفاده از کامپيوتر وميـزان کنتـرل سرپرسـتي مـورد تائيـد کارکنـان قـرار گرفـت در بخـش دوم عوامل تاثيرپذير از عامـل مـديريت ارتبـاط بـا مـشتري ،نتـايج نـشان داد کـه مـديريت ارتباط با مشتري بـر روي کيفيـت رابطـه بـا مـشتري و همـاهنگي داخلـي مـوثر مـي باشـد و اين دو مولفه موجب بهبود عملکرد شده اند.
پس از آن کدها بر اساس شباهت ها يا تفاوت هايشان به داخل طبقات دسته بندي مي شوند و در پايان مجموعه طبقات ، تم تحقيق را شکل مي دهند (مومني راد و همکاران ، ١٣٩٢، ٢٠٧) علاوه بر اين ، پس از شناسايي مولفه ها و عوامل اثرگذار بر عملکرد فردي کارکنان بانک ، مولفه هاي مدل با استفاده از روش دلفي اعتبارسنجي مي شوند جامعه آماري ، حجم نمونه و روش نمونه گيري : در تحقيق کيفي جامعه آماري شمل خبرگان هستند.