Skip to main content
فهرست مقالات

نگرش مشتریان نسبت به خرید اینترنتی در فروشگاه های زنجیره ای شهروند

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (20 صفحه - از 23 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : نگرش مشتریان فروشگاه شهروند، نگرش مشتریان فروشگاه شهروند نسبت، مشتریان نسبت به خرید اینترنتی، نگرش مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند، نگرش مشتریان نسبت به خرید، نگرش، مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند نسبت، فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند، خرید اینترنتی، نگرش مشتریان

این مقاله یک پژوهش پیمایشی است که به بررسی نگرش مشتریان نسبت به‌ خرید اینترنتی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند می‌پردازد.این مقاله در پی‌ پاسخگویی به دو سوال زیر می‌باشد. 1.نگرش مشتریان فروشگاههای شهروند،نسبت به خرید اینترنتی چگونه است؟ 2.اولویت‌بندی عوامل موثر بر نگرش مشتریان فروشگاههای شهروند،نسبت به‌ خرید اینترنتی چگونه است؟ این پژوهش که در میان مشتریان فروشگاههای شهروند در سطح شهر تهران که‌ از خرید اینترنتی استفاده کرده‌اند،انجام شد.پرسشنامه این پژوهش در میان نمونه‌ موردنظر با حجم 100 نفر از طریق نمونه‌گیری سهل و آسان میان مشتریان در 4 شعبه فروشگاه شهروند،توزیع شد،و در پایان مشخص شد که براساس 9 عامل‌ موجود در مدل نظری،نگرش مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند نسبت به‌ خرید اینترنتی منفی است.

خلاصه ماشینی: "پرسشنامه این پژوهش در میان نمونه‌ موردنظر با حجم 100 نفر از طریق نمونه‌گیری سهل و آسان میان مشتریان در 4 (*)-عضو هیئت علمی دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی (**)-دانشجوی دوره دکترای مدیریت بازرگانی شعبه فروشگاه شهروند،توزیع شد،و در پایان مشخص شد که براساس 9 عامل‌ موجود در مدل نظری،نگرش مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند نسبت به‌ خرید اینترنتی منفی است. باتوجه به وجود هزینه‌های فراوان فروشگاه زنجیره‌ای شهروند در سیستم‌ توزیع و مشکلات بسیار مشتریان از جمله هزینه‌های حمل‌ونقل و جستجوی کالای‌ موردنظر از یک‌سو و کمبود زمان لازم برای خرید ازسوی دیگر،و باتوجه به‌ اینکه انجام مبادلات از طریق اینترنت باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل،کاهش هزینه‌ جستجوی کالای موردنظر و صرفه‌جویی در زمان می‌شود،فروشگاه شهروند در نظر دارد تا عوامل موثر بر نگرش مشتریان و رفتار خریدان در فروش اینترنتی‌1را از دیدگاه آنها مورد بررسی قرار دهد و با استفاده از اطلاعات کسب شده در جذب‌ مشتریان،ایجاد احساس مسرت‌بخش از خرید اینترنتی،طراحی سایت،تبلیغات برای‌ شیوه جدید فروش و ایجاد تعهد مشتریان به سایت،کسب مزیت بر رقبا و در نتیجه‌ افزایش فروش خود استفاده کند. بیانگر این امر است که‌ می‌توان اقداماتی را در جهت ایجاد نگرش مثبت در مشتریان این فروشگاه نسبت به‌ خرید اینترنتی انجام داد و امید داشت که این اقدامات منجر به انجام رفتار واقعی‌ خرید اینترنتی در آینده نزدیک شد و فروشگاه شهروند می‌تواند ذکر شده در بالا به‌ عنوان یک مزیت رقابتی در مقایسه با رقبا از آن استفاده کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.