Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب

نویسنده:

(4 صفحه - از 109 تا 112)

خلاصه ماشینی:

"با مطالعهء این کتاب،افزون بر آشنایی کامل با تاریخچه و سیر تحولات گردشگری با مفاهیم مدیریت گردشگری،برنامه‌ریزی توسعهء پایدار گردشگری،جامعه‌شناسی‌ گردشگری و بازاریابی گردشگری نیز آشنا می‌شویم. فصل سوم به بررسی«تعاریف و مفاهیم گردشگری و مدیریت»می‌پردازد و اجزا و ارکان گردشگری،بخش‌های عملیاتی صنعت گردشگری و دیدگاه‌های گوناگون در مورد تکامل و توسعهء گردشگری از جمله مباخثی است که در این فصل به آن‌ پرداخته شده است. در این‌ فصل ابتدا راهبردهای توسعهء گردشگری بیان می‌گردد و سپس سازوکارهای لازم‌ در توسعهء پایدار گردشگری،تأثیرات مثبت و منفی گردشگری و در نهایت نقش‌ دولت،بخش خصوصی و گردشگران در توسعهء پایدار گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل هفتم تحت عنوان«جامعه‌شناسی گردشگری»می‌باشد که در این فصل‌ تأثیرات صنعت گردشگری،بر افراد خانواده و جامعه تشریح گردیده است. فصل هشتم با عنوان«بازاریابی گردشگری»به خصوصیات محصول گردشگری‌ می‌پردازد و سپس مدیریت عرضه و تقاضا را تشریح کرده و در نهایت به وظایف‌ سازمان‌های ملی گردشگری اشاره دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.