چکیده:
همان طور که می دانیم جدیدترین رسانه جمعی در دنیای کنونی اینترنت است. اینترنت که به سادگی
و فقط با وجود یک سیستم کامپوتریءیک خط تلفن و یک مودم به خانه ها راه می یابد نکات مثبت و
منفی فراوانی دارد. نهایتا اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی امروزه به صورت نماد فرهنگ
جهانی در آمده است و همه جمعیت ها در سراسر جوامع امروزی تحت تاثیر این فن آوری پست مدرن
قرن بیست و یکمی و منحصر به فرد قرار گرفته است. هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر گرایش
به شبکه های اجتماعی مجازی در بین کارکنان بیمه مرکزی جا.ایران می باشد. این تحقیق به صورت
پیمایشی و با استفاده از مصاحبه همراه با پرسشنامه انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعم از زن و مرد ؛ قراردادی» پیمانی و رسمی. حجم نمونه با
استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۳۸۳ نفر بدست می آید که با توجه به محدودیت این کلاس در
مورد ۵۰ نفر اجرا شد
خلاصه ماشینی:
نهايتا اينکه استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي امروزه به صورت نماد فرهنگ جهاني در آمده است و همه جمعيت ها در سراسر جوامع امروزي تحت تاثير اين فن آوري پست مدرن قرن بيست و يکمي و منحصر به فرد قرار گرفته است .
٣-اگر مشاهده رفتار الگوها در بين افراد جامعه بيشتر شود پس ميزان گرايش کارمنـدان بـه اسـتفاده از شبکه هاي اجتماعي بيشتر مي شود.
نتايج آزمون رگرسيون به اين صورت مي باشد: ١- با توجه به نتايج آزمون رگرسيون در مورد رابطه ي ميان متغير مستقل يعني ارتباطات اقناعي با متغير وابسته يعني گرايش به شبکه هاي اجتماعي سطح معناداري در جدول Anowa بيشتر از ٠,٠٥شد (٠,٨٩٦) يعني با اطلاعات موجود H٠ تاييد و H١ ابطال مي شود؛ در واقع آزمون رگرسيون به رد فرضيه اول (اگر ارتباطات اقناعي افزايش يابد، گرايش کارکنان به شبکه هاي اجتماعي افزايش مي يابد) انجاميد.
با توجه به اينکه ضريب β در جدول ضرايب استاندارد، ٠,٣٠١ شده است ، نشان دهنده ي اين است که رابطه متوسطي ميان نوآوري با گرايش به شبکه هاي اجتماعي وجود دارد.
با توجه به اينکه ضريب β در جدول ضرايب استاندارد، ٠,٥١١ شده است ، نشان دهنده ي اين است که رابطه قوي اي ميان تبليغات برنامه هاي تلويزيوني با گرايش به شبکه هاي اجتماعي وجود دارد.