Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت

نویسنده:

(2 صفحه - از 32 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : سینما، ملتها، ژاپن، هنری، تفاهم ملتها و موجودیت ملتها، شرق، قصه‌های، غرب، موجودیت، زبانها، کشف، فرهنگی، تصویر، جاذبهء سینمای ژاپن، ادبیات، سینمای تجاری جهان، اثبات تفاهم ملتها، تفاهم ملتها، اثبات، جامعهء جهانی، قدر، معیارهای ارزشی فرهنگ ایران، تفاوت با سینمای تجاری، معیارهای، جامعهء جهانی و تفاهم، نام سینمای متفاوت، ایران، کلامی، تفاوت، زبان تصویر کلامی

خلاصه ماشینی: "از این است که اگر گمان بریم آنچه در سینما از جانب‌ ملتی-هر چند کاشف سینما-عرضه شده،یا به نحوی قانون و معیار شده،می‌باید پذیرفت و همان است و لاغیر،به گونه‌یی به‌ مرگ سینما تن داده‌ایم. همین طور می‌توانست بود چهرهء سوسن تسلیمی که ادامه نیافت و نرسید-و چرا؟- این توقع،امری است اصیل که از طریق آن هر جامعه‌ای‌ می‌تواند به جامعهء جهانی بپیوندد. یا شرق بر سر اثبات خود باشد؛که این همه،کشف‌ امکانات و یادآوری ارزشهای فراموش شده،کاربرد آنها و کمال‌ بخشی به فرهنگ جهانی است. اگر این خاصه بودن و تفاوت را ناچیز انگاریم و گمان بریم که ضوابط همه آن است که بوده است،دیگر باره،به‌ دست خود،این سفیران فرهنگی خود را کشته‌ایم. تفاوت و تشخیص فرهنگی در کجاست؟تشخص فرهنگی را نمی‌توان در هر رشته با سر فرو کردن چون کبک در همان رشته به دست آورد،که سینما، خاصه اگر هنری است یکه،اما که هنری نیز هست از مجموع و جامع هنرها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.