چکیده:
هدف این تحقیق، مقایسه نیازهای جسمانی، تحصیلی، روانی، شغلی و اجتماعی در دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیر وابسته به اینترنت در دانش آموزان سوم متوسطه میاندوآب بود. در این پژوهش از روش تحقیق علی مقایسهای استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان سوم دبیرستانهای پسرانه سالتحصیلی 95- 94 که تعداد آن 2035 نفر پسر بود. با توجه به روش تحقیق تعداد 200 نفر پسر، 100نفر گروه وابسته به اینترنت و 100 نفر گروه عادی از طریق روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای، به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه نیازهای عمومی (گرول، 1997) و آزمون اعتیاد به اینترنت (یانگ، 2000) استفاده شد. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد در نیازهای روانی، شغلی تحصیلی، اجتماعی، جسمانی و نیازهای کلی بین دو گروه دانش آموزان وابسته به اینترنت و غیر وابسته به اینترنت تفاوت معنی داری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
مقايسه نيازهاي جسماني، تحصيلي، رواني، شغلي و اجتماعي در دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت در دانش آموزان سوم متوسطه مياندوآب 4 علي لطفي ١.
کارشناس ارشد برنامه ريزي درسي، معاون پرورشي مدرسه ، مياندوآب ، ايران چکيده هدف اين تحقيق ، مقايسه نيازهاي جسماني، تحصيلي، رواني، شغلي و اجتماعي در دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت در دانش آموزان سوم متوسطه مياندوآب بود.
نتايج پژوهش نشان داد در نيازهاي رواني، شغلي تحصيلي، اجتماعي، جسماني و نيازهاي کلي بين دو گروه دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت تفاوت معني داري وجود دارد.
وابستگي به اينترنت که نوعي وابستگي بيش از اندازه و غيرمعمول به آن است ، اثراتي بر نيازهاي جسماني، تحصيلي، شغلي و اجتماعي در دانش آموزان متوسطه دارد که در اين پژوهش سعي خواهد شد از منظر روانشناسي بررسي شود.
هدف اين تحقيق مقايسه نيازهاي جسماني، تحصيلي، رواني، شغلي و اجتماعي در دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت در دانش آموزان سوم متوسطه پسرانه مياندوآب ميباشد.
اهداف تحقيق هدف کلي مقايسه نيازهاي جسماني، تحصيلي، رواني، شغلي و اجتماعي در دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت در دانش آموزان سوم متوسطه مياندواب .
٧. نيازهاي جسماني، تحصيلي، شغلي، رواني، اجتماعي و نيازهاي کلي در دانش آموزان وابسته به اينترنت و غير وابسته به اينترنت در دانش آموزان سوم متوسطه مياندواب متفاوت است براي تحليل اين فرضيه از روش تحليل واريانس چند متغيره استفاده گرديد که براي اجراي آن پيش فرض آن بررسي گرديد.
S. __ ،betweendepression and Internet addiction، Cyber psychology and Behavior .