Skip to main content
فهرست مقالات

تصویر زن در سینما

(3 صفحه - از 7 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : سینما، مطبوعات، زن، تصویر زن در سینما، رسانه‌ای، مخاطب، دورهء مطبوعات، مرد، رادیو و تلویزیون، دیدگاه، وسیله، رسانه‌های چهارگانهء عصر صنعتی، حقوق، تصویرتصویر، فرهنگ سرمایه‌داری غرب، جهان سرمایه‌داری معاصر، جهان، معاصر، جهان غرب، زن به حقوق اجتماعی‌اش، زن و سینما، افکار عمومی، قیاس با مطبوعات، مطبوعات و تلویزیون، رسانه‌ای عصر صنعتی، افراطی، افکار عمومی نسبت، معرض دید افکار عمومی، جنبه‌های نرینگی و مادینگی مرد، جهان معاصر

خلاصه ماشینی: "اما سخن اینجاست که سینما در قیاس با رسانه‌های دیگر به خاطر داشتن ظرفیت‌های منحصر به فرد، توانسته بیش از سایرین در خدمت فرهنگ سرمایه‌داری،زن را به عنوان ابزاری برای سودآوری به کار برد. رادیو نیز هرچند جوان‌تر از سینماست و طبعا از خاستگاه و در خدمت خواستگاه‌ جهان سرمایه‌داری معاصر بوده،اما به دلیل آن‌که تکیه صرف بر شنیدن دارد و کلا از تصویر محروم است،نمی‌توانسته و نخواهد توانست ظرفیت‌های سینما را داشته باشد. این گفته که«هرکس از فیلم در حال نمایش راضی نیست، می‌تواند به سینما نیاید!»محکمترین دلیل ارائه شده برای تسامح‌ افکار عمومی نسبت به سینماست. از این دیدگاه اگرچه در برخی از جنبه‌ها،زن به حقوق‌ اجتماعی‌اش رسیده،می‌تواند درس بخواند و کار کند،اما باز هم‌ در اصل وسیله‌ای است برای سوداگران جهان سرمایه‌داری!در این‌ دیدگاه«زن»وسیله کسب لذت و سود اقتصادی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.