چکیده:
تحقیق حاضر با ارائه مدلی مبتنی بر مدیریت اثربخش نشر ارزشهای دفاع مقدس در خراسان شمالی انجام شده است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که دفاع مقدس سند افتخاری برای نسل کنونی و نسلهای آینده است. جامعهی آماری شامل تمامی مدیران و دستاندرکاران سازمانها و نهادهای خراسان شمالی به تعداد 100 نفر میباشد که به روش تصادفی انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از ابزار پرسشنامهی محققساخته انجام شد که روایی آن از نوع محتوایی بوده که مورد تایید اساتید قرار گرفته و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0. 94 محاسبه شده است. دادههای گردآوری شده با روش تحلیل عامل اکتشافی بهوسیله نرم افزار اس پی اس نسخه 22 و لیزر نسخه 8. 80 در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شد. یافتهها نشان داد که مدیریت اثربخش نشر ارزش-های دفاع مقدس باید در 4 بعد، شامل: قانونی، فرهنگی- اجتماعی، آموزشی- پژوهشی و فناوری مورد توجه قرار گیرد. 17 عامل و 72 گویه نیز شناسایی شدند، که عوامل «حمایت مالی سازمانها از آثار منتشر شده» و «سیستم تشویق و ترغیب از فعالین عرصه» در بعد قانونی، عوامل «برگزاری مراسمات و مناسبتها»، «سیستم اطلاعات و ارتباطات مناسب»، «فضاسازی عمومی»، «هنرنمایی مناسب»، «گردهماییها و همایشها» در بعد فرهنگی-اجتماعی، عوامل «مطالعات علمی»، «برگزاری دورههای آموزشی ویژه سازمانها و نهادها»، «دورههای آموزشی مدارس و دانشگاهها» در بعد آموزشی-پژوهشی و عوامل «فعالیت در عرصه مجازی» و «تولیدات نرمافزاری» در بعد فناوری قرار میگیرند.
This paper presents a model of effective management Publication of Sacred Defense values-is done in North Khorasan. The present research is an applied research because its findings could result in the preservation of relics and values of the Holy Descriptive survey organizations should be used. Data collection for descriptive - survey and according to non-experimental variable control is done. The sample includes all managers and Credits organizations and institutions in North Khorasan which is the total of 100 people. Due to limited sample of census method, Participants have been. . Method of statistical analysis used exploratory factor analysis using spss software version 22 and the laser was performed. Results indicate that after 4, 17 and 72 items in the publication of Holy Defense Values were identified. The agents' organizations sponsored publications "and" Systym encouragement from rights activists "in the legal dimension, of" holding ceremonies "," Information and communication systems "," public space "," good performance "and "meetings and conferences" in the cultural-social, "scientific studies", "hold training courses for organizations and institutions" and "training schools" in education-management and agents' activities in the virtual realm "and" production of software "Technology in the fall.
خلاصه ماشینی:
وضعيت موجود شاخص هاي نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بعد فناوري چيست ؟ )به تصویر صفحه رجوع شود) شکل ١- چارچوب مفهومي تحقيق برخي تحقيق هـاي انجـام شـده در حـوزه دفـاع مقـدس عبارتنـد از: خصـاف مفـرد و بـاقري نصرآبادي (١٣٩٥) در تحقيق خود نشان دادند که الگوي فرهنگ سازماني جهـادي در مبنـاييتـرين سطح خود، يعني سطح باورها، مفروضات و ارزش هاي غايي، مي تواند در همه دوره ها منشأ تحـول و پيشرفت سازمان هاي کشور باشد، هرچند در سطح نمودها، مصـنوعات و ارزش هـاي ابـزاري بـه اقتضاي هدف و نوع سازمان متفاوت است .
)به تصویر صفحه رجوع شود) شکل ٩- مفايسه وضعيت مطلوب و موجود در بعد فرهنگي -اجتماعي )به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به شکل به دست آمده و مقدار ٠,٠٠٠٠ براي سطح معني داري مي توان بـر مـؤثر بـودن هر ٣٣ شاخص بر روي نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بعـد فرهنگـي و اجتمـاعي پـي بـرد.
00 با توجه به شکل به دست آمده و مقدار ٠,٠٠٠٠ براي سطح معني داري مي توان بر مـؤثر بـودن هـر ١٥ شاخص بر روي نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بعد آموزشي پي بـرد؛ امـا بـا مقايسـه دو حالـت مطلوب و موجود در حالت T-Value با مقايسه دو مقدار T به اختلاف زياد آنها پي مي بريم .
00 با توجه به شکل به دست آمده و مقدار ٠,٠٠٠٠ براي سطح معني داري مي توان بـر مـؤثر بـودن هر ١١ شاخص بر روي نشر ارزش هاي دفاع مقدس در بعد فناوري پي برد؛ اما با مقايسه دو حالـت مطلوب و موجود در حالت T-Value با مقايسه دو مقدار T به اختلاف زياد آن ها پي مي بريم .