خلاصه ماشینی:
"شاید بتوان سایهای کمرنگ از این مایه را در معدودی از فیلمهای لوینسون البته با سعهء صدر مشاهده کرد:یعنی مثلا بگوییم زندگی در حال اضمحلال چارلی بابیت(تام کروز)در رین من نیز از رابطهء غیرانسانی او با برادرش ریموند سرچشمه میگیرد و یا فرضا قتل ناگهانی باگزی با راهنمایی معشوقهاش به دلیل دنیای پوشالیاش بود که در اطراف خود بنا کرده و یا تبهکار شدن جان و تامی در خوابگردها ناشی از دار التأدیب مخوف ویلکینسون است.
(یادآور رسیدن سه مسافر فیلم استاکر آندری تارکوفسکی به اتاق آندرها و اقدام فیزیکدان برای منفجر ساختن آنکه در آینده هیچ دیکتاتور نتواند از آن سوء استفاده نماید)اگرچه سکانس فوق به دلیل ضعف همیشگی آثار لوینسون در استفاده از ستارههایی که سرانجام مجبور است جهت رضایت تهیهکننده از آنها نوی اسطوره بسازد،تا حدودی شعاری از آب درآمده ولی به نظر تنها پایان منطقی بر این جنگ نفسانی است."