خلاصه ماشینی:
"فرهنگ پیر و دیرینه سال دهه چهل و پنجاه از نظر جنس درام و خاصه حس حضور عنصر «اندیشه» و عامل «جهانبینی» و «نگرش و نگره» بر تافته از حس ناب و خالص تئاتر [Pure thedtre] به کلی با شلنگتخته و شوآف محمد حاتمی متفاوت است که دلش خوش است کار تجربی کرده ـ عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی ـ نفی حکمت مکن از بهر دل خامی چند ـ صد البته ما، در کنار تجربههای امثال: اواسینان، نعلبندیان، خلج و دیگران، پدیدة منحطی مثل «آشور بانی پال بابلا = را هم داشتیم که دقیقا عین محمد حاتمی و خیلی دست بالا که بگیریم کمدی اسلپ استیک در سایه و لفافه و روکش و پوششی از روشنفکربازیهای (دمده و مهملی و هر چرند و دهر ؟ یا نشخوار کردن و قرقره نمودن گونهای کثافتکاری ملوث بر صحنه بود."