چکیده:
کودکان در مدارس ابتدایی بیشتر وقت خود را در گروههای کلاسی ۲۵ تا ۳۰ نفره یا بیشتر می گذرانند» که
عموما بر اساس سن یاء به طور فزاینده,بر اساس دروسی مانند ریاضیات سازماندهی میشوند. بسیاری از
معلمان از تنوع, محرک و نمایش تعامل با یک کلاس کامل از کودکان لذت میبرند؛ و یک کلاس
میتواند شخصیت و شهرت خود را در یک مدرسه به خود بگیرد. با این حال, کودکان در هر گروه
کلاسی ویژگیها,باورها و احساسات فردی خود را دارندء و علایق و دوستیشان از مرزها عبور میکند.
این فصل در مورد مفاهیم تفاوتهای فردی کودکان برای معلمان کلاس است.
هدف نوشتار حاضر شناخت تفاوتهای فردی کودکان و پاسخ به آنها در کلاس درس مدارس ابتدایی
میباشد که جهت تحقق این موضوع مولفه هایی چون کودکان چگونه با هم تفاوت دارندء ارزشهای
اجتماعی و فرهنگی, دیدگاه معلمان نسبت به کودکان به عنوان یک فرد, دید گاه کودکان در مورد فردیت
در مدرسه,دیدگاههای روانشناختی کودکان به عنوان فردی. . . مورد مداقه و بررسی قرار خواهند گرفت.
از این رو روش غالب در این مقاله,روش توصیفی و کتابخانهای و با استفاده از ابزار فیش برداری اقدام به
جمع آوری اطلاعات و دادههای لازم خواهد شد.
.
خلاصه ماشینی:
کودکان همچنين براي مديريت خواسته هاي خود به عنوان دانش آموزان فردي در يک سيستم آموزشي که در مجموع در جهت سازگاري در رفتار و يادگيري است ، به چالش کشيده ميشوند.
براي مثال ، نژاد به عنوان يک ويژگي فيزيکي مناسب تر است يا به عنوان تجربه و فعاليت اجتماعي؟ وقتي ميدانيم که درد فيزيکي ممکن است با تجربه اجتماعي حبس در بيمارستان همراه باشد، در مورد سلامت چطور؟ آيا اولويت بايد به درک افکار و احساسات کودکان داده شود؟ کودکان ، به عنوان يادگيرندگان فعال ، برداشت هاي خود را از محيط خود و افراد ديگر شکل ميدهند، بنابراين پيش بيني تأثير يک تجربه خاص بر تفکر و رفتار کودکان دشوار است .
(برونر ١٩٩٦: ٦٧)» بسته به اينکه کدام يک از اين اهداف اولويت دارد، علايق و مهارت هاي فردي کودکان در مدرسه ارزش متفاوتي قائل ميشوند و سيستم آموزشي ميتواند به طور جايگزين براي آموزش حرفه اي، آموزش جامع يا انتخاب مدارسي که در موضوعاتي مانند موسيقي، ورزش و فناوري براي دانش آموزان تخصص دارند سازماندهي شود.
به نظر ميرسد رفتار و رشد اجتماعي و فردي کودکان براي معلمان اين سال هاي ابتدايي که نقش اساسي در اجتماعي کردن کودکان خردسال به عنوان دانش آموز مدرسه دارند، بسيار مهم است .
با اين حال ، زمينه اي از تحقيقات روان شناختي وجود دارد که ما را به بررسي ويژگيهاي فکري فردي که کودکان در محيط هاي مختلف براي تجربيات و يادگيري خود ميآورند، ميکشاند.
(eds) (1996) Listening to Children in Education, London: Fulton.
Varma (eds) Processes in Individual Differences, London: Routledge.