چکیده:
هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی برعملکرد شرکت با در نظر گرفتن متغیر میانجی فلسفه پاداش و قابلیتهای بازاریابی بود. جامعه آماری انتخابی در این پژوهش کلیه شرکتهای کوچک و متوسط فعال در شهر شیراز هستند بر اساس رابطه کوکران حجم نمونه 263 انتخاب گردید. به منظور گرد آوری دادهها در این پژوهش از ابزار معرفی شده در پژوهش پراتونو و محمود (2015) که شامل 24 گویه است استفاده شد. به منظور تحلیل دادهها از تحلیل مسیر (برازش مدل ساختاری) با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel انجام گردید. یافتههای پژوهش نشان داد گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت اثر معناداری دارد. نقش فلسفه پاداش و قابلیتهای بازاریابی در رابطه بین گرایش به کارآفرینی برعملکرد شرکت مورد تایید قرار گرفت.
The main goal of the present study was to investigate
the effect of entrepreneurial orientation on company
performance by considering the mediating variable of
reward philosophy and marketing capabilities. The
selected statistical population in this research is all
the small and medium-sized companies active in
Shiraz city, based on the Cochran relationship, the
sample size was 263. In order to collect data in this
research, the tool introduced in Pratono and
Mahmoud's (2015) research, which includes 24
items, was used. In order to analyze the data, path
analysis (structural model fitting) was performed
using Lisrel statistical software. The findings of the
research showed that entrepreneurial orientation has a
significant effect on company performance. The role
of reward philosophy and marketing capabilities in
the relationship between entrepreneurial orientation
and company performance was confirmed .