چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات بر جذب دانشجویان بینالمللی با میانجیگری ارزشهای توریسم آموزش در آموزش عالی بوده است. روش پژوهش همبستگی بود که در جامعه تحقیق اعضا هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با نمونه 171 نفری براساس تصادفی طبقهای اجرا شده است. ابزار پژوهش سه پرسشنامه ارزش توریسم آموزش، فناوری اطلاعات و جذب دانشجویان بینالمللی بوده است. روایی تأییدی و پایایی ترکیبی و کرانباخ هر سه ابزار مناسب گزارش شد. روش تجزیه و تحلیل با استفاده از نرمافزار PLS2، مدل معادلات ساختاری بوده است. نتایج نشان داد، نفوذ فناوری اطلاعات بر ارزشهای توریسم آموزش و جذب دانشجویان بینالمللی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر دارد. همچنین ارزش توریسم آموزش اثر مستقیم بر جذب دانشجویان بینالمللی داشته است. دانشگاهها میتوانند با کاربست درست برنامهریزی، پیاده سازی و نفوذ فناوری اطلاعات و توجه به اصول ارزشی توریسم آموزش، نقش سازندهای در جذب دانشجویان بینالمللی داشته باشند.
The purpose of this study was to investigate the role of information technology in attracting international students by mediating the values ofeducational tourism in higher education. The method used in this study was correlational. Statistical population used in this survey faculty of universities of sistan and baluchestan based on a stratified random sample of171 peopel were selected. The research tool was three questionnaires, Educational Tourism Values, information technology and international students' attraction. Reliability and validity of all three tools were reported suitable. Analysis method was structural equation with Using PLS2 software. The results indicated, that influence of information technology has a directly and indirectly effect on Educational Tourism Values and international students attraction. Also, Educational Tourism Values had a direct impact on international students attraction. Universities can play a constructive role in attracting international students by planning, implementing and influencing information technology and paying attention to the valuesof education tourism.
خلاصه ماشینی:
ارزش های گردشگری آموزش حلقه میانجی ارتباط فناوری اطلاعات بر جذب دانشجویان بین المللی در آموزش عالی طیبه براهویی ،* روح اله باقری مجد ** تاریخ دریافت :١٣٩٨/٩/١٦- تاریخ پذیرش: ١٣٩٩/١٠/٨ چکیده آموزش در سطح عالی نقش مهمی را در عضویت فعال در اقتصاد جهانی دانشجو ایفا می کند و موجب اطمینان افراد در دسترسی به فرصت ها در آموزش عالی فراملی است .
دانشگاه ها می توانند با کاربست درست برنامه ریزی ، پیاده سازی و نفوذ فناوری اطلاعات و توجه به اصول ارزشی نظارت ، اخلاق ، دانش ، حرفه گرایی و احترام متقابل در گردشگری آموزش ، نقش سازنده ای در جذب دانشجویان بین المللی داشته باشند.
نبود مطالعات و اهمیت نقش دانشجویان به عنوان تصمیم گیرندگان آینده جامعه جهانی پایدار، محقق را بر آن داشته است تا به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر جذب دانشجویان بین المللی با میانجیگری ارزش های گردشگری آموزشی در سیستم آموزش عالی با توجه به مدل مفهومی ذیل بپردازد.
٧) نفوذ فناوری اطلاعات از طریق ارزشهای گردشگری آموزش بر جذب دانشجویان بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان مؤثر است .
به این علت ، هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر جذب دانشجویان بین المللی شدن با میانجیگیری ارزش - های گردشگری آموزش در آموزش عالی بوده است .
Kendall با توجه به فرضیه هفتم ، نفوذ فناوری اطلاعات از طریق ارزشهای توریسم آموزش برجذب دانشجویان بین المللی موثر بوده است .
Assessment of information technology awareness and usage in higher education in Saudi Arabia: sample study in Jazan and King Faisal University KSA.