Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های دینی تلوزیون و دریافت مخاطبان: یک مطالعه تطبیقی پیرامون برنامه های اسلامی تلوزیون ایران و و کلیسای الکترونیک

نویسنده: ؛

زمستان 1381 - شماره 16 (8 صفحه - از 81 تا 88)

کلیدواژه ها : ارتباطات میان فرهنگی ،کلیسای الکترونیک ،تلویزیون ایران ،برنامه های دینی ،مخاطبان تلویزیون

کلید واژه های ماشینی : دینی ،کلیسای الکترونیک ،برنامه‌های دینی ،برنامه‎های اسلامی تلویزیون ،مسیحی ،برنامه‌های تلویزیونی مسیحی ،رسانه‎ها ،تلویزیونی ،وسایل ارتباط‌جمعی ،جمهوری اسلامی ایران ،ارتباطات میان فرهنگی ،برنامه‌های اسلامی تلویزیون ،برنامه‎های ،رسانه‎های سنتی ،تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ،تلویزیون ایران ،مدرن ،دیدگاه ارتباطات میان فرهنگی ،برنامه‎های تلویزیونی مسیحی ،برنامه‎های دینی ،رادیو و تلویزیون ،رسانه‎های ،رسانه‎های سنتی و مدرن ،سرگرمی ،ظهور وسایل ارتباط‌جمعی ،برنامه‎های دینی تلویزیون ،رسانه‎های سنتی دینی ،برنامه‌های اسلامی ،برنامه‎های رادیو و تلویزیون ،کارکرد سرگرمی

ظهور وسایل ارتباط جمعی الکترونیک دستاورد دنیای مدرن برای بشریت به شمار می‌آید. از این رو، هر یک از ادیان متناسب با دیدگاههای ایدئولوژیک خود و نیز شرایط فرهنگی و زیست محیطی پیروانشان، با این پدیده برخوردی خاص داشته اند، اما همه آنها رسانه های مدرن را امری مؤثر در ارتباطات اجتماعی می دانند و متدینان را به شناخت و بهره برداری متعهدانه از آنها تشویق می نمایند. در این نوشتار تاریخچه و برخی مشخصه های برنامه های تلویزیونی مسیحی یا کلیسای الکترونیک را مرور خواهیم کرد و سپس خلاصه ای از دستاوردهای پژوهشی نگارنده درباره ویژگیهای برنامه های اسلامی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ارائه می گردد تا از دیدگاه ارتباطات میان فرهنگی موضوعاتی برای مطالعه و تبادل نظر در این حوزه پیشنهاد شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.