Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژیهای عملیاتی کنترل عدم اطمینان در مدیریت زنجیره تامین

نویسنده:

ISC (8 صفحه - از 117 تا 124)

کلیدواژه ها : جریان اطلاعات ،تدارکات ،مدیریت زنجیره تامین ،تامین‌کنندگان ،جریان مواد ،جریان مالی ،زنجیره ارزش

کلید واژه های ماشینی : زنجیره تامین ،اطلاعات ،استراتژیهای عملیاتی کنترل عدم اطمینان ،استراتژی ،مدیریت ،کنترل عدم اطمینان در مدیریت ،مشتری ،استراتژی عملیاتی ،جریان اطلاعات ،زنجیره تأمین ،اطلاعات زنجیره تامین ،کیفیت ،جریان مواد ،مدیریت زنجیره تامین شرکتها ،رقابت ،محصول ،سیستم ،عدم اطمینان در زنجیره تامین ،تولید ،اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین ،SCM ،زنجیره میان شرکا زنجیره تامین ،تامین‌کنندگان ،سازمان ،طراحی ،سیستم اطلاعات ،جریان ،رقابت میان شرکتها در رقابت ،ایجاد عدم اطمینان ،هماهنگی

در این مقاله به طور مختصر از تاریخچه چگونگی شکل‌گیری مدیریت زنجیره تامین شرحی داده شد و سیپس به تعریف مدیریت زنجیره تامین‌ پرداخته و بعضی از عواملی که موجب ایجاد عدم اطمینان در زنجیره می‌شود،معرفی گردیده و در پایان چند راهکار عملی برای مدیریت در برابر چالشها پیشنهاد شده است.

خلاصه ماشینی:

"1. مدیریت زنجیره تامین‌ (SCM) SCM بر روابط بین شرکتها از چگونگی آغاز همکاری با آنها،چگونگی هماهنگ‌سازی آنها با یکدیگر و با شرکت اصلی تا ارتقای آنها به لحاظ کمی و کیفی توجه می‌کند[1 و 2 و 11 و 91] زنجیره تامین از چند سازمان تشکیل می‌شود که رسما از هم جدا می‌باشند ولی توسط جریانهای مواد،مالی و اطلاعات به هم‌ مربوط هستند[1 و 2 و 4]این سازمانها می‌توانند بنگاه‌هایی باشند که مواد اولیه،قطعات،محصول نهایی و یا خدماتی مثل توزیع‌ انبارش عمده فروشی را تولید می‌کنند. حتی مصرف کننده نهایی‌ را می‌توان جزیی از این زنجیره به عنوان یکی از سازمانها در نظر گرفت‌[1 و 2 و 5 و 21]خلاصه اینکه در SCM هدف این است که به‌ گونه‌ای جریان اطلاعات مالی و مواد با هم هماهنگ شوند که‌ مشتریان بتوانند خدمت خود را بالاترین سطح اطمینان،سرعت، کیفیت و هزینه مناسب دریافت نمایند. 2. زنجیره تأمین و هماهنگی بین احدها و اعضای شبکه یکی از مهمترین دلایل استفاده از SCM در شرکتها، حرکت به سوی انتقال ساخت و طراحی به تامین کنندگان است و این امر نیز تنها با ایجاد ارتباطات نزدیک با آنها امکان‌پذیر می‌باشد. لاجرم،شرکتهای اصلی باید بتوانند با مدیریت صحیح،تامین کنندگان مناسب‌تری را انتخاب کرده و آنها را ارتقا دهند و در این زمینه موظف به انجام فعالیتهای‌ متفاوت و مختلفی هستند که از ایجاد روابط مناسب اجتماعی با تامین کنندگان و دیگر اعضا به گونه‌ای که اعضای زنجیره‌ احساس کنند اعضای یک تیم هستند،شروع می‌شود تا پیاده‌سازی دقیق سیتمهای نوین مدیریت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.