خلاصه ماشینی:
"و در این میان نزدیکترین هنر به مردم،که به واسطه خصلت تصویری خود خیلی زودتر از شعر و موسیقی با توده مردم ارتباط برقرار کرد،طراحی و نقاشی بود.
همراهی پا به پای نقاشی و بهخصوص طراحی با انقلاب سال 75، گویای تحول عظیمی است که در این دو هنر رخ داده بود.
چنانکه موزه معاصر تهران که در این زمان فعالیت چندانی نداشت،فضای خود و امکانات لازم را در اختیار هنرمندانی نظیر شیددل،درخشانی،اسکندری و حبیبپور گذاشت و آنها به نقاشی در ابعاد بسیار بزرگ پرداختند.
با آغاز دهه شصت و با تغییر شرایط سیاسی،بسیاری از نقاشان و طراحان فیگوراتیو که فعال بودند،به تدریج فعالیت و حضور اجتماعی آنها کمرنگ شد و دیگر از آنها شور زاید الوصفی که در سالهای ابتدای انقلاب در فعالیتهای هنری آنها مشاهده شد خبری نبود.
اما با این وجود نقاشانی مثل مسلمیان و مهدی حسینی بودند که با استفاده از زبان نوین نقاشی به بیان مسائل روز پرداختند."