Skip to main content
فهرست مقالات

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی

نویسنده:

(6 صفحه - از 70 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : بیمه ،شرکتهای بیمه ،بحرین ،بازار ،اتاق بازرگانی بین‌المللی ،سرمایه ،ناوگان تجاری جهانی ،بازار بیمه ،حمل ،کشتی‌های حمل کالاهای عمومی‌که سهم ،حمل ناوگان تجاری بین‌المللی ،ساخت ،کشتی‌های ناوگان تجاری جهانی ،اجباری ،ظرفیت حمل ناوگان تجاری ،بیمه حمل دریایی کالا ،سهم ،بازار بیمه‌ای بحرین ،قانون ،تقاضا ،ساخت کشتی‌های جدید ،شرکت بیمه ملی ،شرکت بیمه ملی اتکایی ،دولت ،بیمه قانونی اجباری ،بیمه‌گران ،صنعت بیمه ،کشتی‌های حمل کالاهای حجیم ،دریائی ،شرکتهای ملی

خلاصه ماشینی:

"(درصد آن بعدا"مشخص‌ می‌شود) نرخ برابری ارز:هر دلار آمریکا 3769/0 دینار بحرین (1000 دینار بحرین) مجموع حق بیمه ناخالص و حق بیمه نگهداری شده در طی سالهای‌ 1991-1994 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مجموع حق بیمه ناخالص تحت رشته‌های بیمه‌ای غیر زندگی‌ برحسب درصد (به تصویر صفحه مراجعه شود) سابقه خسارتهای ناخالص تحت رشته‌های بیمه‌ای در سالهای‌ 1933 و 1994 (1000 دینار بحرین) (به تصویر صفحه مراجعه شود) ساختار بازار: علاوه بر گروه بیمه عرب( ARIG )که‌ توسط کشورهای کویت،لیبی و امارات‌ متحده عربی مشترکا"تاسیس گردید و هریک 33/33%از سهام را بخود اختصاص داده‌اند،8 شرکت ملی و 10 شرکت خارجی در بازار بیمه‌ای بحرین‌ در حال فعالیت هستند. سهام مربوط به شرکتهای بیمه‌گران حقوقی خارجی در طی سال 1994 بشرح ذیل بوده است: شرکتهای ملی:006،26 میلیون دینار بحرین 70% شرکتهای خارجی:906،10 میلیون دینار بحرین 30% سهم بیمه زندگی:12،36 میلیون دینار بحرین 506،5 میلیون دینار بحرین‌ یا 506/15% (به تصویر صفحه مراجعه شود) 10 شرکت معتبر و سهم هریک در بازار بیمه‌ای بحرین درسال 1994 (به تصویر صفحه مراجعه شود) عربستان سعودی: در میان 6 کشور عضو GCC ،عربستان‌ سعودی تنها بازاری است که در آن مقررات‌ بیمه‌ای وجود ندارد. جدول شماره 8 تغییر در ناوگان بین المللی تجاری (به تصویر صفحه مراجعه شود) بالاترین رقم تقاضا برای تانکرهای‌ نفتکش و کشتی‌های حمل کالاهای‌ حجیم جدید خواهد بود زیرا که تعداد این‌ کشتی‌ها در ناوگان بین المللی بالا بوده و تعداد بیشتری از آنها از رده خارج خواهند شد. جدول شماره 9 ناوگان تجاری بین المللی‌ انواع مختلف کشتی‌های جدید مورد نیاز (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی که از بازار ساخت کشتی توسط انجمن کشتی سازان اروپای غربی انجام‌ گرفته نشان می‌دهد که مقدار ظرفیت‌ فعلی کارخانه‌های کشتی‌سازی جهان‌ معادل هیجده میلیون تن ظرفیت‌ جایگزینی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.