خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) دین مارکسیستی هندی آمریکایی روایت دکتر ابراهیم فیاض از دین در صدا و سیما اگر مجموعه رسانهها را بصورت یک«انسان» ترسیم کنیم مغزش کتاب است دست چپ و راستش مطبوعات و سینماست و پای چپ و راستش رادیو و تلویزیون است.
در ایران هم صدا و سیما بمثابه پای مجموعه رسانهای کشور در حال رواج دادن نوعی عوامگرایی دینی است که عملا در مقابل اسلام نخبگان واقع میشود.
انتقاداتی که از سوی حوزه علمیه قم یا دانشگاهها یا رسانههای نخبگانی مثل اصحاب کتاب و سینما و مطبوعات به صدا و سیما میشود واکنشی به همین عوامگرایی است.
این در حالی است که صدا و سیما هیچوقت نمیتواند جای کتاب را پر کند.
مهمترین خدمت صدا و سیما به فرهنگ دینی پراکنش و انتشار مباحث دینی است که البته باید دید از این کار ویژه رسانه چقدر درست و دقیق استفاده شده است که جای بحث دارد."