چکیده:
نسل سوم توسعة مدیریت نگرشی جدید در باب توسعة مدیریت است. نسل اول و دوم به آموزش
از طریق تجربیات دیگران و یا تجربههای مصنوعی که در کلاس درس مطرح میشد
میپرداختند ولی نسل سوم توسعة مدیریت، یادگیری از تجربیات واقعی خود و در میان
گذاشتن آنها با دیگران را به مدیران یاد میدهد. واقعی بودن این تجربیات باعث
میشود که مدیران به طور کامل درگیر مباحث شوند و در نتیجه یادگیری در اعماق جان
آنها جا بگیرد. این یادگیری هم برای مدیران و هم برای سازمانهای آنها بسیار اثربخش
است. :
خلاصه ماشینی:
"به علاوه سن اغلب مدیران ما بین 35 تا 45 است که از آن سیلوهای وظیفهای خارج شدهاند؛ پس چرا آنها را دوباره به آن سیلوها سوق دهیم؟ از این رو چارچوبی از پنج قالب فکری مدیریتی به وجود آوردیم که هر کدام مخصوص یکی از واحدهای درسی ماست • متفکرانه (در بارة خود) • عملی (در بارة محیط) • تحلیلی (در بارة سازمان) • گروهی (در بارة روابط) • اقدام (در بارة تغییر) (به تصویر صفحه مراجعه شود) طرح کلی IMPM (به تصویر صفحه مراجعه شود) ما همچنین باید در رویکرد کلی به کلاس درس – برای احیای نسل سوم با تشویق مدیران به یادگیری از تجربة خودشان (با تفکر فردی و جمعی در بارة آن تجربهها) – تجدیدنظر میکردیم.
این تفکر در کلاس باید با فعالیتهای در حین کار تقویت شود که تا آنجا که ممکن است بتواند از کار واقعی موجود برای توسعة آموزش استفاده کند – نه تنها برای مدیران شرکت کننده بلکه برای سازمانهای آنها نیز.
آیا مدیران ارشد امروزی میتوانند به راحتی 4 تا 9 هفته از کار را در مرخصی بگذرانند؟ آیا در حالی که هر روز در سر کار هستند به «راهانداختن اردو» نیاز دارند؟ چرا باز براساس وظایف تجارت سازماندهی کنیم؟ از آن جا که مدیران در چنین برنامههایی از تسهیم تجربیاتشان با دیگران لذت میبرند، چرا نمیتوانیم این کار رابه جای تمرکز بر زنگ تفریح (اردو) با تمرکز بر کلاس انجام دهیم؟ اگر یک برنامة اجرایی مخصوص توسعة بصیرت و نوآوری است، آیا نباید خود بصیر و نوآورانه باشد؟ از این رو ما یادگیری خودمان را از IMPM به سمت ایجاد یک برنامة رهبری واقعا پیشرفته (ALP) گسترش میدهیم."