Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان موفق

(6 صفحه - از 58 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،دانش‌آموز ،کلاس ،علمی ،دبیرستان ،تدریس ،شخصیت ،تنبیه ،مدرسه ،معلمان موفق ،دانش‌آموزان دبیرستانی ،سر کلاس ،صحبت ،احساس ،دبیرستان مشغول تدریسند ،حالت ،معلم سر کلاس ،مشکلات ،سر کلاس تدریس ،سخن ،پرسش‌ها ،دانش‌آموزان دبیرستانی اثر ،برخورد معلم با کلاس ،بچه‌ها گفتند آقا ،کار ،سر کلاس و درس ،عمل ،برخوردی منطقی با شاگردش ،معلمان دورهء دبیرستان ،کلاس دبیرستان

خلاصه ماشینی:

"باید احترام آنان را حفظ کرد با خشونت و شدت عمل با آنان‌ مواجه نگردید اگر می‌خواهند با حرکات گوناگون اثبات کنند که‌ دارای شخصیت‌اند معلم نباید این نقطهء حساس وجود آنها را جریحه‌دار کند و شخصیتشان را از بین ببرد،هرچند که‌ عمل خلافی انجام داده باشند. همین‌ چند جمله سبب می‌شود که‌ دانش‌آموزان متوجه باشند که سن، حالات آنان را به خوبی درک می‌کنم‌ و احساس می‌کنند که معلمشان به‌ آنها نزدیک است و طبیعتا با چنین‌ وضعی هرگز تنبیه لازم نمی‌شود. یکی‌ می‌گفت:آقا می‌شود امروز درس‌ جلسهء گذشته را تکرار کنید؟دیگری‌ گفت:آقا می‌شود امروز درس نپرسید و ما درس بخوانیم؟به بچه‌ها گفتم‌ بنشینید و آنگاه مدت چهار پنج دقیقه‌ برایشان صحبت کردم که امتحان‌ برای چیست و درس و کلاس برای چه‌ و تعطیل کردن درس چه آثاری دارد و خیلی زود متوجه شدم که همه‌ در سر جایشان نشسته‌اند و وضع به‌ حالت طبیعی بازگشته است. شما یک معلم قابل ستایشی هستی‌ که اقلا«آمده‌ای فرابگیری‌ و بعد بروی سر کلاس تدریس‌ کنی!» یکی از مشکلات بزرگی که آثار ناهنجاری برای بچه‌ها دارد-چه در دورهء دبستان و راهنمایی چه برای دبیرستان- این است که صحبت‌های معلم را،چه‌ غلط و چه درست،نمی‌توان به آسانی‌ از ذهن دانش‌آموز دور کرد زیرا آن ذهن‌ خالی و پاک بچه،سخن معلم را می‌گیرد و می‌پذیرد و رها نمی‌کند و بنابراین دقت در دادن مطالب به‌ شاگردان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.