Skip to main content
فهرست مقالات

عرضه و تقاضا در نرم افزارهای اسلامی

نویسنده:

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،نرم‌افزار ،اسلامی ،نمایشگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی ،فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات ،تولید کنندگان نرم‌افزارهای علوم اسلامی ،مشکلات تولید کنندگان نرم‌افزارهای اسلامی ،فرهنگی ،ICT ،تولید کنندگان نرم‌افزار ،افتتاحیه نمایشگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی ،چالش‌های مراکز علمی ،مراکز اطلاع‌رسانی علوم اسلامی ،مراکز تولید کننده نرم‌افزارهای علوم ،اطلاع‌رسانی ،قیمت ،مراکز علمی ـ فرهنگی ،چالش‌های مراکز علمی و فرهنگی ،تبادل اطلاعات ،زمینه نرم‌افزارهای علوم اسلامی فعالیت ،مسئولان امر ،نرم‌افزارهای علوم اسلامی ،برنامه ،توزیع ،هزینه ،قیمت نرم‌افزار علوم اسلامی ،تقاضا در نرم‌افزارهای اسلامی ،علوم اسلامی ،شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار ،قم

مشکلات و چالش‌های مراکز علمی ـ فرهنگی می‌تواند آثار سوئی را به دنبال داشته باشد و در بلند مدت، فقر اطلاعاتی و رکود جنبش نرم‌افزاری، و در کوتاه مدت، رکود علمی و فرهنگی عموم جامعه و بحران‌های اقتصادی و سیاسی بر علیه دین را به ارمغان آورد.بی‌توجهی به فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات، کندی و یا توقف در توسعه ICT را به بار می‌آورد و با توجه به نوع جدید رویارویی در عرصه بین المللی، رشد سریع کمی و کیفی تبادل اطلاعات و نیز حضور قوی و چشمگیر معاندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و انقلاب اسلامی در عرصه ICT باعث می‌شود که زبان ما غیر قابل فهم و غیر قابل پذیرش‌تر شود.در این مقاله، تلاش شده است که چالش‌های مراکز علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای عملی آن، پیش روی مسئولان امر قرار داده شود تا قبل از طرد شدن از دنیای اطلاعات، اقدامی شایسته در جهت رفع این چالش‌ها صورت پذیرد.

خلاصه ماشینی:

"سخن اولآیا تاکنون به قیمت نرم‌افزار علوم اسلامی توجهی کرده‌اید؟هنگامی که در حاشیه نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی و در لابه‌لای مقالات و نوشته‌های مطبوعاتی درباره جایگاه نرم‌افزارها در کشور به بررسی می‌پردازیم، با اعتراضاتی همچون: گرانی نرم‌افزارها، عدم توان خرید عمومی، کارآیی اندک و گرافیک پایین محصولات و نیز رواج نرم‌افزارهای مبتذل به صورت ارزان و جذاب مواجه می‌شویم. 3. راهکار دیگر آن است که در حاشیه ایجاد نظام واحد، به هماهنگی میان مراکز علمی ـ فرهنگی بپردازند و با انجام کار گروهی و پژوهش جمعی در بخش اطلاع‌رسانی علوم اسلامی، نیاز جامعه را بر آورده نمایند و با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک و برگزاری نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی، زمینه آشنایی پژوهشگران را با جدیدترین دستاوردهای فناوری اطلاعات به وجود آورند و از انجام کارهای تکراری و موازی در حوزه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی، جلوگیری نمایند و به تبیین جایگاه مراکز اطلاع‌رسانی علوم اسلامی در توسعه فرهنگ دینی بپردازند و این گونه، با ایجاد رقابتی سالم، بر ضعف‌ها و ناکار آمد بودن وضعیت فعلی فائق آمده و با رویکردی دیگر، امید و پویایی را در صنعت ICT کشور زنده نگه دارند. 5. با استفاده از تبلیغات وسیع و ساخت نمایه‌هایی از محصولات و محتویات نرم‌افزارها، توزیع رایگان نرم‌افزارهای نمایه و تبلیغاتی، معرفی برنامه‌ها از طریق پایگاه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی همچون رسانه‌های گروهی و صدا و سیما، پژوهشگران و تأثیرگذاران علمی و فرهنگی و همچنین عموم مردم را با روشهای نوین تحقق و پژوهش آشنا نمایند و در صدد ترویج و عمومی کردن فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشند و از این طریق، برخی از چالش‌های صنعت ICT را در سطح عمومی مرتفع نمایند."

صفحه:
از 28 تا 33