خلاصه ماشینی:
"حال مسئله این است که شما در روند تدوین سند،چه نقشی برای معلمان در نظر گرفتهاید و چگونه به این مهم پرداختهاید؟ دکتر مهر محمدی:فکر میکنم که از معلمان،به اقتضای حرفهی معلمی،به طور واقعبینانه نباید انتظار داشته باشیم که دغدغهی برنامهریزی راهبردی داشته باشند.
چرا این کار ضرورت دارد؟ معلمان چه شأنی دارند که در کاری مثل سند ملی مشارکت کنند؟ اصولا مشارکت یعنی چه؟مشارکت معلم و مدیر در سطوح عملیاتی آموزش و پرورش برای تدوین سند معلی یعنی چه؟در بحث اطلاعرسانی باید بگوییم سند ملی چیست،ضرورت تدوین آن کدام است و سیاستهای تدوین سند ملی چیست؟به سیاستها که رسیدیم،میگوییم مهمترین سیاست،مشارکت است.
چند محور برای مشارکت به نظرم رسیده است که عرض میکنم و قبل از اینکه محورها را بگویم،یادآور میشوم که در سایت سند ملی آموزش و پرورش بخش و صفحهی ویژهای برای معلمان و مدیران در نظر گرفته و وبلاگی در آن پیشبینی شده است.
شامانی:من هم میخواستم بگویم که آیا سازوکاری برای حمایت از این تشکلها،حتی آنهایی که یک سؤال میدهند، وجود دارد؟آیا این زحمات را پاس میداریم و تقدیر میکنیم؟آیا دبیرخانه حاضر است در حد یک سؤال،ضمن اینکه این سؤال را به نام آن شخص ثبت میکند،هزینههایی بکند؟ دکتر تورانی:ما برای تهیه و تدوین سند ملی آموزش و پرورش، سازوکار و چارچوبی علمی پژوهشی دنبال میکنیم.
میخواهم نتیجه بگیرم که منطقا اگر در بین معلمان کشور بررسی کنیم و مثلا مشخص شود که 80 یا 90 درصد از معلمان اصلا اطلاع ندارند که کاری با عنوان سند ملی آموزش و پرورش انجام میشود و به فرمایش شما این آگاهی مقدمهای برای مشارکت است،باید به این نتیجه برسیم که مشارکتی هم رخ نداده است."