Skip to main content
فهرست مقالات

تاریخچه ی فرانشیز

نویسنده: ؛

پاييز 1384 - شماره 44 (20 صفحه - از 61 تا 80)

کلیدواژه ها : فرانشیز ،مالکیت معنوی ،انحصار سرزمینی ،حقوقانحصاری ثبت شده ،امتیاز فعالیت

کلید واژه های ماشینی : فرانشیز ،قرارداد فرانشیز ،حقوق مالکیت معنوی ،انتقال حقوق مالکیت معنوی ،مالکیت معنوی ،اعطا ،حقوق مالکیت ،اعطاکننده‌ی امتیاز ،اعطاکننده ،گیرنده‌ی امتیاز ،اعطاکننده‌ی ،شبکه‌ی فرانشیز ،معنوی ،توافقات فرانشیز ،انتقال دانش ،انتقال دانش تجربی ،مورد فرانشیز ،دانش تجربی ،طرفین قرارداد ،اعطاکننده‌ی فرانشیز ،اعطاکننده‌ی اصلی ،اعطا کننده‌ی امتیاز ،اعطای امتیاز ،مالکیت فکری و معنوی ،حق امتیاز ،علایم تجاری ،فسخ قرارداد ،اعطاکننده و گیرنده ،فعالیت تجاری ،گیرندگان فرعی امتیاز

فرانشیز رابطه‌ای است که در آن با انتقال حقوق مالکیت معنوی از اعطا کننده‌ی امتیاز به گیرنده‌ی آن، گیرنده با حفظ استقلال عمل، دست به فعالیتی هماهنگ در یکی از شاخه‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در شبکه‌ی متحد الشکل و یکسان می‌زند. قرارداد فرانشیز با حجم بالا، شرایط خاص و مندرجات ویژه‌ی خود، تعهدات و وظایف خاصی را برای طرفین قرارداد ایجاد می‌کند و دارای قوانین و مقررات گسترده‌ای است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.