خلاصه ماشینی:
نمایشگاههای بین المللی تنها برای نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجاری پیرامون آنها برگزار نمیشوند، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمتهای رقابتی در سطح جهان،آخرین استانداردهای کیفی، آخرین پیشرفتهای صنعتی،دستاوردهای پژوهشهای علمی و ایدههای اقتصادی تکنولوژیکی نیز در خلال برگزاری نمایشگاهها مورد تبادل قرار میگیرد.
اگرچه اهداف (به تصویر صفحه مراجعه شود) بازدید بسته به نوع نمایشگاه و از فردی به فرد دیگر فرق میکند،با این وجود موارد زیر را میتوان در دایره اهداف بازدید از نمایشگاه جای دارد: -دستیابی به نظر گاهی کلی در مورد بازار جهانی و بازار منطقه -ارزیابی موقعیت و روند اقتصادی -مقایسه قیمتها و شرایط -جستجوی کالاهای مورد نیاز -آشنایی با محصولات جدید و کاربرد آنها -جمعآوری اطلاعات در مورد کاربرد فنی و کیفیت محصول با سیستمی خاص -شرکت در مناقصهها و...
بازیابی در نمایشگاه کسانی که در زمینه بازرگانی آگاهی و تجربه کافی دارند میدانند که در رقابتهای داخلی و بین المللی،ملاقات بین همکاران تجاری و نزدیکی با مشتری یکی از عوامل کلیدی و موقعیت استراتژیک محسوب میشود که این مساله به بهترین وجه از طریق نمایشگاه امکان پذیر است.
نمایشگاه یکی از ابزارهای بازاریابی و ایجاد ارتباط است که تحت تاثیر چهار عامل:تبلیغات،فروش حضوری و رفتن به سوی مردم،روابط عمومی و تشویق و ترقیب و پیشبرد فروش قرار میگیرد.
اگر به این مطلب اعتقاد داشته باشیم که مدیریت یعنی فرآیند تصمیم گیری لذ تصمیم گیری اصولی نیاز به اطلاعات دارد و اطلاعات درست امکان پذیر نیست مگر از طریق انجام تحقیقات و نمایشگاه یکی از عوامل موثر برای گردآوری اطلاعات مختلف برای مدیریت بهتر و برنامهریزی اصولی است.