Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای تربیتی در نهج البلاغه

نویسنده:

(5 صفحه - از 26 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : تربیتی، اجتماعی، روشهای تربیتی در نهج‌البلاغه، پیامبر، علی علیه‌السلام، اسلامی، خدا، فرهنگ، معارف، انقلاب، سخن، مدیریت جامعه اسلامی تربیت، جامعه، زندگی، امام علی علیه‌السلام، علی علیه‌السلام دانش‌طلبی و کمال، علی علیه‌السلام جامعه، کمال، فرهنگ جامعه جاهلی، راه علی علیه‌السلام، مدیریت، روش علی علیه‌السلام، معارف اسلامی سخن، فرهنگ دوره جاهلی، متد تربیت، آری، علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام، رسول خدا، انقلاب اسلامی، صدای بیدارباشی آغاز

خلاصه ماشینی: "محمد صلی الله علیه و آله پیامبر نور، پیام وحی را برای تغییر دلها و ذهن‌ها و هدایت جامعه‌ها، از سوی خداوند دریافت می‌کرد و با این پیام به سرعت، تار و پود جامعه را تغییر می‌داد . به این ترتیب علی علیه السلام دانش‌طلبی و کمال را در مدرسه پیامبر ادامه می‌دهد و او از دوره جاهلیت، چندان متاثر نیست، بلکه از آن فرهنگ انتقاد می‌کند و در زدودن آثار و رسوبات آن پافشاری می‌کند . امام علی علیه السلام تنها شخصیت‌بارزی بود که در همه عرصه‌های نبرد با دشمن، حضور داشت و در این جنگ‌ها او به خوبی، شایستگی خود را نشان داده بود و در همه عرصه‌ها بر دشمن، پیروز می‌شد . ابن ابی‌الحدید، شارح مشهور و نامدار نهج‌البلاغه می‌گوید: «علی علیه السلام از میان صحابه، تنها کسی بود که با رسول خدا خلوتها داشت که احدی به جز او و پیامبر اطلاع نمی‌یافت که چه سخنانی میان آنها گفته می‌شود و چه اسرار نهفته‌ای، مکشوف می‌گردد» ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.