چکیده:
هدف پژوهش حاضر،بررسی راههای بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانهای برخوار و میمه اصفهان از نظر مدیران و دبیران با استفاده از اصول دمینگ است.بدین منظور میزان تأثیر عوامل دهگانهی زیر در بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانها مورد بررسی قرار گرفته است:توجه به موفقیت دانشآموز در داخل و خارج مدرسه؛پذیرش دانشآموزمحوری؛ارزیابی درونی بهجای ارزیابی بیرونی و ایجاد برنامههایی برای خوداصلاحی؛بهبودبخشی نظام تدریس- یادگیری و ارائهی خدمات آموزشی؛نهادینه کردن آموزش ضمن خدمت؛رهبری مشارکتی؛زدودن موانع ارتباطی میان واحدهای مختلف ادارات؛حذف شعارها، مواعظ و نمادهای کمی؛حذف ملاکها و سهمیههای کمی و مدیریت مبتنی بر هدف؛حذف سدهای مانع احساس غرور مدیران،معلمان،دانشآموزان و اولیاء به عملکرد خود؛میزان مشارکت همهی افراد و تحقق اهداف و تغییرات.
خلاصه ماشینی:
"بررسی میزان تأثیر رهبری مشارکتی بر بهبود کیفیت مدیریت.
0/99 بیش از سطح متوسط در بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانها مؤثر
دانشآموزمحوری بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر
برنامههایی برای خوداصلاحی بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است؟
برای خوداصلاحی بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر
خدمات آموزشی بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
مقایسهی میانگین نمرهی تأثیر نهادینه کردن آموزش ضمن خدمت بر بهبود
ضمن خدمت بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
6-تا چه میزان رهبری مشارکتی بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر
است؟ مقایسهی میانگین نمرهی میزان تأثیر رهبری مشارکتی بر بهبود کیفیت مدیریت
مختلف مدارس و ادارات بر بهبود کیفیت مدیریت با نمرهی ملاک(3)
واحدها و مدارس و ادارات بر بهبود و کیفیت مدیریت مؤثر است.
دانشآموزان و اولیاء به عملکرد خودشان بر بهبود کیفیت مدیریت با نمرهی ملاک(3)
جدول شمارهی 21 تجزیه و تحلیل یافتههای مربوط به سؤال دهم پژوهش نشان داد که
تحقق اهداف و تغییرات بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر
خواستههای آنها از سوی دیگر بر بهبود کیفیت مدیریت تأثیر زیادی دارد.
دانشآموزمحوری بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
آموزش ضمن خدمت بیش از سطح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
سؤال 6-تا چه میزان رهبری مشارکتی بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر
بیش از سطوح متوسط بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است.
زدودن موانع ارتباطی میان واحدها و مدارس و ادارات بر بهبود کیفیت مدیریت مؤثر است."