خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) از کتاب«انجا که وحشیها هستند»،قصه و تصویر از موریس سنداک *درک تصویری کودکان 4 تا 6ساله بررسی ویژگیهای ادراکی کودکان چهار تا ششساله،بیانگر این است که این کودکان به مرجعها و جهتها(مختصات ادراکی)توجهی ندارند،درحالیکه کودک نه و ده ساله،آنها را در نظر میگیرد و شکلها را بهتر بررسی میکند و قدرت پیشبینی بیشتری دارد.
*گروه اول؛کتابهای تصویری با کلام 1-آنجا که وحشیها هستند: دادههای جمعآوری شده در مورد این کتاب، نشان میدهد که در بین سه گروه سنی مورد آزمایش،کودکان 4 ساله در ترسیم تصویرهای ذهنی خود توان کمتری دارند و تعداد کمتری هم حاضر به نقاشی شدند.
آنچه در همهء کودکان بهطور مشترک ملاحظه شد،این نکته بود که آنها از تصاویر هر برداشتی که داشته باشند،در صفحات بعد نیز به گونهای آن را به شکل داستانی تفسیر میکنند و کمتر اتفاق میافتد که تفسیر اولیهء خود را عوض کنند؛به جز دختر 5 سالهای که با دیدن بادکنک،اظهار داشت: «خورشید نیست،بادکنک است!» انتخاب رنگ قرمز،به عنوان تنها رنگ مورد استفاده در این کتاب از سوی تصویرگر و سپس حرکت این رنگ در طول داستان،از خورشید و گل تا بادکنک و...
در کتابهای تصویری با کلام،در دو کتاب«آنجا که وحشیها هستند»و«آبیکوچولو،زردکوچولو»، عمل تقابل تصویر و متن،به گونهای بود که واکنش وسیعی را در کودکان مورد بررسی برانگیخت.
نتیجهگیری و پیشنهاد *این بررسی،به روشنی نشان میدهد که کودکان 4 تا 6 ساله،بنا به ویژگیهای سنی خود، میتوانند با داستانهای تصویری تخیلی ارتباط فعال بگیرند،تصاویر را به خوبی درک و سیر داستانی را در کتابهای تصویری،به راحتی دنبال کنند."