خلاصه ماشینی:
"نکتۀ جالبتر آنکه پدیدۀ روانکاوی کاربردی کهخود ساده شدۀ روانشناسی اروپایی بود،بار دیگر به نوبهخود به خلق پدیدهای سادهتر و عامه پسندتر کمک کرد این پدیدۀ نوظهور را میباید پدیدۀ کتبروانشناسی عامه پسند یا کتب رموز موفقیت نامید.
حتی کتاب بسیار موفقدیل کارنگی که در 1936 به چاپ رسید و woH» «sreht oecneulfni dnaelpoep qniw نام داشت،بااین هدف نگارش یافت که به خوانندگان کمک کند تادر محیط کار و تجارت،تاثیر بهتری بر دیگران بگذارندو از این راه به موفقیتهای شغلی و اقتصادی بالاتریدست یابند.
کتاب او دیگر،کتابی روانشخناختی نیست،گونهایکتاب مقدس و انجیل جدیدی است به همین سبباست که نویسنده در جای جای کتاب به تلویح و یا بهتصریح ادعا میکند خداوند این کتاب را برای عمومخوانندگان اما به توسط تحریرکنندهاش فرستاده است.
اما نویسنده از یک امر غافل است،خدایی که با اوسخن میگوید،خدایی است امریکایی او دربارۀمواردی بحث میکند که برای خوانندۀ امریکایی جذاباست و حتی بدتر از آن خدای درون این کتاب درستمانند روانکاوان و نویسندگان کتابهای روانشناسیعامه پسند امریکایی حرف میزند،به گونهای که در اکثرموارد میتوان نام روانکاو مشهوری را بر گویندۀ سخنهاگذارد و چونان بحثی روانکاوانه آن را بازخواند.
گویا خداوند تا مدتها با ایشان گپ دوستانه خواهدداشت!سرانجام این انجیل جدید نیز خواه ناخواه به آنجامیغلتد که کتب همسنخ خود فرو غلتیدهاند:کوششبرای ارائه راههای عملی و کاربردی در زندگی روزمره!این کتاب مقدس پایان قرن بیستم،تمرینهایی برایانجام،طرح میکند و از ما میخواهد آنها را به کار بندیمو حتی آنها را«کار آزمایشگاهی»مینامد و اعلاممیکند این کتاب برای کلاسها و یا گروههای مطالعاتیایدهآل است."