خلاصه ماشینی:
"اصول هزینهیابی هدف شش اصل عمده در هزینهیابی هدف که حاصل از دیدگاه نوین مدیریت هزینه میباشد و به طور کلی با نگرشهای سنتی مدیریت هزینه در برنامهریزی سود متفاوت است، عبارتند از: 1-هزینهیابی مبتنی بر قیمت2(بازار رقابتی)، 2-مشتری مداری3، 3-عملکرد متقابل واحدها4(همکاری و مشارکت گروهی)، 4-تمرکز بر طراحی محصولات5و فرایندهای تولید، 5-کاهش هزینه چرخه عمر محصول6، 6-زنجیره ارزش7 هزینهیابی مبتنی بر قیمت برنامههای سود و هزینه محصول از طریق قیمتهای بازار مشخص میشود،پیدرپی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به حاشیه سود قابل اطمینان و ثابت میانجامد.
بهای تمام شده هدف را همچنین میتوان با استفاده از کسر افزایش سود مورد نظر در هر واحد از بهای تمام شده براوردی محاسبه نمود،سپس این هزینهها را (نرخ بایده فروش هدف-1)xقیمت فروش هدف-بهای تمام شده هدف یا: سود عملیات هدف-قیمت فروش هدف-بهای تمام شده هدف رسیدن به بهای تمام شده هدف پس از اینکه بهای تمام شده هدف تعیین گردید،قدم بعدی این است که محصول جدید به گونهای تولید شود که بهای تمام شده هدف محقق شود؛چرا که این سطح بهای تمام شده،همه خواستههای مشتریان را براورده مینماید.
اهداف کلیدی در این مرحله عبارتند از: 1-بهینه سازی رابطه میان مواد و فرایندها ساخت، 2-حداقل نمودن هزینهها و بهای تمام شده، 3-تمرکز فعالیتهای طراحی روی تغییرات مبتنی بر بازار برای کیفیت و بهای تمام شده، 4-ارتباط دادن توسعه محصول با خواستههای مشتری و دستیابی به مزیت رقابتی مناسب، 5-ارتباط دادن فرایند توسعه و ایجاد محصول به هدف تضمین کیفیت محصول،و 6-براورد بهای تمام شده قبل از پیاده سازی."