چکیده:
مدیریت در عصر حاضر مستلزم مهارتهای گوناگون از جمله تفکر استراتژیک، مشتریگرائی و… است. البته این مهارتها با توجه به نوع فعالیتهای سازمان و محیط آن اولویتبندی میشوند. در این پژوهش ابتدا با بررسی گروه کانون، مهارتهای تأثیرگذار بر موفقیت مدیر بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک تعیین و بعد از انجام پیمایشی در صنعت ، تعدیلات لازم در متغیرها اعمال شده است. نهایتا، با در نظر گرفتن ترکیب بهینه مهارتها، مدل مناسبی برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت فوق، ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
"ارائه مدلی کارا برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک (با تکیه بر معیارهای: تفکر استراتژیک ، نوآوری گرائی ، مشتری کانونی و دانش اینترنتی) دکتر سلیمان ایران زاده 1 حسین عماری 2 چکیده واژه های کلیدی: - استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز - مربی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب - Focus group (customer panel) - Customer-Focused - Customer-orientaion - Customer driven پایههای تئوریکی مدل بدلیل اینکه امکان بررسی همه متغیرها و مفاهیم بکار رفته در طراحی مدل صدرالذکر وجود ندارد، لذا برخی از مفاهیم مهم را جهت درک روشن بصورت خلاصه بررسی میکنیم.
نمره مدیر بازاریابی در سواد اینترنتی نمره مدیر بازاریابی در مشتری کانونی نمره مدیر بازاریابی در نوآوریگرائی نمره مدیر بازاریابی در تفکر استراتژیک درآمد فروش (متغیر وابسته) متغیر ها مدیرها 11 39 36 54 337352441722 مدیر شرکت اول 8 21 31 63 234515000000 مدیر شرکت دوم 9 19 26 36 165638000000 مدیر شرکت سوم 8 13 25 38 155762000000 مدیر شرکت چهارم 7 11 27 28 125365392409 مدیر شرکت پنجم 6 12 19 29 123473000000 مدیر شرکت ششم 8 11 13 19 84438860769 مدیر شرکت هفتم 3 9 15 16 69089302233 مدیر شرکت هشتم 2 14 10 15 65409000000 مدیر شرکت نهم جدول شماره 4 - خلاصه داده های جمع آوری شده از صنعت کاشی و سرامیک بر اساس بند 6 از مدل تحلیلی، بعد از جمعآوری نتایج، برای بدست آوردن معادلات رگرسیونی، که در تعیین ضرایب متغیرهای تصمیم در تابع هدف به کار میروند، ارتباط متغیرهای مستقل(معیارهای انتخاب شده توسط گروه کانون) با متغیر وابسته (فروش سازمانها)، به صورت تک به تک، دو به دو، سه به سه و چهار به چهار، توسط نرمافزار SPSS."