چکیده:
این مقاله حاصل اجرای یک طرح پژوهشی است که اواخر سال 5831 در ایران به اجرا درآمد. در این طرح ضمن تبیین مبانی تئوریک روشهای مختلف شناسایی اولویتبندی نیازهای پژوهشی و با عنایت به ماهیت نیازهای دانشگاهها که همانا نیل به سطح مناسبی از موفقیت است،با استافده از روش تشخیص عوامل موفقیت (CSF) و اولویتبندی آنها،وضعیت عملکردی این عوامل شناسایی شده و در نهایت سعی شده تا مطابق با زنجیره ارزش پودرتر،فرآیندهای اصلی و اهمیتشان شناسایی و در پایان هم موضوعات تحقیق برای بهبود فرآیند اولویتبندی نهایی گردیدهاند.این پژوهش بهطور موردی در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آزمون و اجرا گردید که نتایج آن در این مقاله آورده شده است.
خلاصه ماشینی:
"سئوالات این تحقیق عبارت است از:1-مسائل سازمانی که میبایست جهت بهبود مورد
الگویی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرته است به شرح ذیل میباشد:
د)کسب نظر خبرگان در خصوص وضعیت فعلی هریک از عوامل موفقیت در دانشگاه از
و)کسب نظر خبرگان در مورد این که برای ارتقاء وضعیت عوامل کلیدی موفقیت مذکور
میباشد و با عنایت به این که به منظور تعیین اهمیت هریک از عوامل موفقیت بایستی نتایج
عامل مهمتر برای تعیین اهمیت آنها در موفقیت دانشگاه مجددا به خبرگان باز گردانده شد
شماره 6 میزان اهمیت عامل 1 در موفقیت دانشگاه بین 06 تا 001 توسط خبرگان اعلام شده است اما تعداد افرادی که اهمیت 06 را برای عامل یک بیان نمودهاند 1 نفر است ولی
این تحقیق نشان میدهد که رابطه معنیداری بین نوع عضویت خبرگان و نوع پاسخ آنها با
خبرگان و اهمیت بیان شده توسط آنها برای عوامل 31،9،8،7،6،5،1 و 41 وجود ندارد.
کلیدی موفقیت مشخص شده بود وضعیت فعلی بهتری نسبت به سایر عوامل و وضعیت
فعلی عامل 21 به عنوان ضعیفترین وضعیت در بین عوامل مشخص شده است و سایر
اهمیت سایر عوامل و مدرک تحصیلی خبرگان از جداول مذکور قابل استخراج است.
به نحو ضعیفی نمود پیدا کرده و وضعیت آن عامل در شرایط فعلی در دانشگاه ضعیف است،به عنوان موضوعی را رتبه پایینتر نشان داده شده است.
لذا 51 عامل مذکور در جدول 9 از لحاظ ترکیب اهمیت و وضعیت فعلی آنها نسبت به
سایر عوامل 52گانه که در مرحله اول تحقیق مورد بررسی قرار گرفته شده بود،رتبهبندی"