چکیده:
این تحقیق به بررسی اثر خصوصیات شرکت و ویژگیهای محیطی بر روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکتهای صادرکننده کالا(صنایع غذایی)در استان خراسان میپردازد.دادهها از طریق پرسشنامه و بررسیهای کتابخانهای جمعآوری گردیده است.نتایج نشاندهنده این است که خصوصیات ویژه شرکتهای مورد مطالعه و خصوصیات محیطی اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکتهای صادرکننده دارند،ولی درجه اهمیت آنها با یکدیگر متفاوت میباشد.
خلاصه ماشینی:
"این تحقیق به بررسی اثر خصوصیات شرکت و ویژگیهای محیطی بر روی عملکرد بازاریابی
عموما عوامل زیادی وجود دارند که بر عملکرد بازاریابی صادرات شرکتها اثر گذارند،از
مهمترین عوامل اثرگذار میتوان از خصوصیات ویژه شرکتها و خصوصیات محصول نام بود برطبق چارچوب مفهومی که پیشنهاد شده مشخص شده است که عملکرد بازاریابی
:H1 خصوصیات ویژه شرکت اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکتهای
:H2 ویژگیهای محیطی اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکت صادرکننده
خصوصیات محصول یک شرکت اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات دارد.
خصوصیات محصول که بر عملکرد بازاریابی صادرات مؤثر است شامل
شرکتهای دیگر در بازار رقابتی دارد که ممکن است منجر به نتیجه عملکرد بالا نسبت به
:H1a خصوصیات محصول شرکت اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکت
تجربه دارند بهطور مثبتی با نوع رفتار یا گرایش بازاریابی صادراتی آنها وابسته است.
(1)- Cavusgil and Zou,1994 طبق بررسیهای ویتز1به این مسئله تأکید فراوان شده است که مدیران بازاریابی باید توجه
:H2a شدت رقابت اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکت صادرکننده
:H2b محیط سیاسی-قانونی اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکت
:H2c آشنایی مشتری با محصول اثر معنیداری روی عملکرد بازاریابی صادرات شرکت
تحقیق را نشان میدهد(لازم به ذکر است به این دلیل که ما عملکرد بازاریابی شرکتهای
متغیر(مثلا خصوصیات محصول)اثر مثبت و معنیداری بر عملکرد بازاریابی صادرات دارد.
خصوصیات محصول برای شرکتهای با عملکرد بازاریابی 2 و 3 میباشد.
با توجه به این که 3 نوع عملکرد بازاریابی موردنظر است لذا با دو تابع تشخیص میتوان به
تعیین عملکرد بازاریابی صادراتی شرکت اثر معنیداری داشتهاند اما ماهیت آنها یکسان نیست."