چکیده:
هدف پژوهش حاضر،مقایسهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم راهنمایی شهر کرمانشاه میباشد.نمونهی این پژوهش شامل 046 دانشآموز سوم راهنمایی مدارس شهر کرمانشاه بود که با شیوه تصادفی خوشهای 023 دانشآموز از مدارس آموزشی رشد(آموزش از طریق رسانههای شنیداری-دیداری)و 023 دانشآموز از مدارس عادی انتخاب شدند.برای جمعآوری دادهها از پرسش نامهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری و معدل کل نمرات دانشآموزان استفاده شد.
نتایج نشان داد که میانگین راهبردهای شناختی،خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد از دانشآموزان مدارس عادی به طور معنیداری بیشتر است.میانگین نمرات اضطراب امتحان دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد در مقایسه با دانشآموزان مدارس عادی به طور معنیداری کمتر بود.
بین میانگین نمرات ارزش درونی و یادگیری خودگردان دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد و دانشآموزان مدارس عادی،تفاوت معنیداری به دست نیامد.همچنین بین راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی ارتباط معنیداری به دست آمد.این نتایج بیان میکند که آموزش از طریق رسانههای شنیداری-دیداری راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را افزایش میدهد.
خلاصه ماشینی:
"هدف پژوهش حاضر،مقایسهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم
طرح آموزشی رشد از دانشآموزان مدارس عادی به طور معنیداری بیشتر است.
بین میانگین نمرات ارزش درونی و یادگیری خودگردان دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد و دانشآموزان
شنیداری-دیداری راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را افزایش میدهد.
نظریهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری بر این اساس استوار است که دانشآموزان چگونه
انگیزش برای یادگیری در دانشآموزان طرح آموزشی رشد تاکنون مورد توجه چندانی قرار
Rosenthal پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پایهی سوم راهنمایی مدارس طرح آموزش رشد و عادی
3-بین راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطه
بین دانشآموزان طرح آموزشی رشد و عادی در متغیر یادگیری خودگردان تفاوت معنیداری
طرح آموزشی رشد به طور معنیداری از دانشآموزان مدارس عادی بیشتر است
بین میانگین نمرات راهبردهای انگیزشی برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در
جدول 3-نتایج تحلیل رگرسیون برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان طرح آموزشی رشد
جدول 4-نتایج تحلیل رگرسیون برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس عادی
پیشبین برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد به ترتیب ارزش
نتایج این پژوهش نشان داد که دانشآموزان طرح آموزشی رشد در مقایسه با دانشآموزان
نتایج تحقیق نشان داد که دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد در مقایسه با
پژوهش نشان داد که دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد در مقایسه با دانشآموزان
Archer در این پژوهش بین ارزش درونی و یادگیری خودگردان دانشآموزان مدارس طرح
به صورت قویتری پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس طرح آموزشی رشد را پیشبینی
راهبردهای شناختی باعث افزایش سطح پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس طرح آموزشی"