خلاصه ماشینی:
"این سرگرمی عامل ایجاد تنگناهای اجباری تودهای بیشتر برای فرد است.
نویسنده سپس به مفاهیمی همچون «جوامع کنترل» و «از دست رفتن فردیت» اشاره میکند و با گزارشی از اندیشههای فروید در زمینه روانشناسی تودهها، به بحث کنترل رسانههای گروهی توسط گروهی محدود میپردازد.
قابل توجه است که تمام این برنامهریزیهای تبلیغی بر اساس نظریه ضمیر ناخودآگاه فروید تشکیل میگیرند.
محصولات زماندار به این مفهوم است که دستگاههای تبلیغی به گونهای عمل مشخص میکنند که برای هر محصول مصرفی زمانی میکنند و ذهن مخاطب را آماده پذیرش این زمانداری مینمایند تا تولید کالای مصرفی دچار بحران نگردد.
نتیجه این فرایند ایجاد ضمیر ناخودآگاه جمعی و از بین رفتن میل فردی است.
در بحث بعدی که به نقش رسانههای گروهی در جوامع کنترل میپردازد گفته شده است که در قرن بیستم با کنترل مصرف و رفتارهای اجتماعی و سیاسی، بهترین شرایط پیوند بین تولید و مصرف به وجود آمده است."