Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (8 صفحه - از 91 تا 98)

کلید واژه های ماشینی : روان‌شناسی، استاد، پژوهش، خودسوزی، باورهای غیرمنطقی، عملکرد، سن، آزمون، افراد بهنجار، ضایعۀ مغزی

خلاصه ماشینی:

"نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که:1-بین سطح سواد پدران و میانگین نمرات عزت نفس آزمودنی‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی ارتباط معناداری وجود دارد . هرچند اکثر نتایج در جهت انتظار بود،بااین‌وجود به‌نظر می‌رسد که با جدا در نظر گرفتن عامل ایجادکنندۀ استرس و محرک غیرشرطی؛انتخاب دستگاه جی‌اس‌آر پیشرفته؛استفاده از تکنیک‌های مطمئن‌تر برای جدا کردن دو زبانه‌های طبیعی{P5P}و آموزشی؛انتخاب کلمات فهرست برحسب فراوانی استفادۀ از آنها در فرهنگ آزمودنی‌ها و همچنین انتخاب عامل استرس‌آوری که مشابه استرس‌آورهای محیطی باشد،می‌توانست بر روایی درونی و بیرونی پژوهش بیفزاید؛امری که پیشنهاد می‌شود پژوهشگران علاقه‌مند به این موضوع مدنظر داشته باشند. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون t برای گروههای مستقل صورت گرفت که فرضیه‌های پژوهش را در دو گروه خودسوز و بهنجار مورد مقایسه قرار می‌داد و نتایج زیر به دست آمد:1-بین میزان باورهای غیرمنطقی در اقدام‌کنندگان به خودکشی(به روش خودسوزی)با افراد بهنجار در سطح آماری p<0/01 تفاوت معناداری به دست آمد؛2-بین میزان باورهای غیر منطقی در اقدام‌کنندگان به خودسوزی و افراد بهنجار در باورهای غیرمنطقی ضرورت تأیید و حمایت از جانب دیگران،انتظار بیش از حد از خود،تمایل به سرزنش،واکنش به ناکامی،بی‌مسئولیتی عاطفی،بیش‌نگرانی توأم با اضطراب و درماندگی نسبت به تغییر،در سطح آماری p<0/01 تفاوت معنادار به دست آمد اما،این تفاوت در باورهای غیرمنطقی اجتناب از مشکلات،وابستگی و کمال‌گرایی در همان سطح آماری معنادار نبود. در کل نتایج این پژوهش نشان داد که باورهای غیرمنطقی در اقدام‌کنندگان به خودسوزی در سطح بسیار بالاتری نسبت به افراد بهنجار قرار دارند که با تحقیق وودز{P3P}(1989)و اسمیت{P4P}(1993) همخوانی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.