خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) رامبد باراندوست: کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، رئیس اداره آموزش شرکت بوتان (سهامی عام)،دارای مقالات متعدد در نشریات تخصصی (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر غلامرضا خاکی: دکترای مدیریت، استاد دانشگاه، مولف کتابهای مدیریتی،مشاور سازمانهای دولتی و خصوصی (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر بهزاد رمضانی: دکترای روانشناسی صنعتی-سازمانی، استاد دانشگاه،مدیر تشکیلات و روشها در شرکت لاستیک البرز (به تصویر صفحه مراجعه شود) سید علی صدر السادات: کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دارای سوابق اجرایی در سطوح مدیریت ارشد سازمانهای دولتی،عضو هیات مدیره و مدیر امور اداری شرکت ملی نفت ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر سید احمد طباطبایی: دکترای مدیریت دولتی،دارای مقالات علمی در نشریات تخصصی،مدیر کل دفتر آموزش و بهسازی نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور 1 اشاره در جهان رقابتی امروز،بیشک از ابزارهای مهم برای ایجاد تحول و بقای سازمانی و رسیدن به اهداف و رسالتهای موردنظر،برنامهها و رویکردهای نوین آموزشی است.
حالا میخواهیم در این سازمان تغییر ایجاد شود،(اجرای برنامه تحول سازمانی)باز هم یک سری کار آموزشی باید انجام شود تا بتوانیم برنامه تحول را به دست مجریانی بدهیم که آنها از طریق یک برنامه آموزش توانمند شده باشند.
بنابراین در هر سه مرحله کار حتی در بحث ارزیابی هم باید این فضاسازی ذهنی برای افراد ایجاد شود که بتوانند توانایی پیدا کنند تا برنامه تحول را ارزیابی کنند و این مساله احتیاج به آموزش دارد.
در مورد تفاوتهای آموزش در بخش دولتی و خصوصی باید عرض کنم که اساسا نقش آموزش در سازمانها ضعیف شده است و سازمانهای دولتی از این لحاظ مشکل دارند.