Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر درسهای پیشنیاز زبان و ریاضی در موفقیتهای دانشجویان در درسهای مرتبط

نویسنده: ؛

پاييز و زمستان 1380 - شماره 18 (18 صفحه - از 251 تا 268)

کلیدواژه ها : درسهای پیشنیاز زبان ،درسهای پیشنیاز ریاضی ،درسهای مرتبط با درش پیشنیاز ریاضی ،نوع دیپلم ،معدل دانشگاه

کلید واژه های ماشینی : درسهای پیشنیاز زبان ،درسهای پیشنیاز ،پیشنیاز زبان و ریاضی ،گذراندن درسهای پیشنیاز زبان ،دانشجویان در درسهای مرتبط ،موفقیت دانشجویان در درس ،پیشنیاز زبان ،درسهای پیشنیاز ریاضی ،پیشنیاز ،گذراندن درسهای پیشنیاز ،گذراندن درسهای پیشنیاز ریاضی ،درسهای مرتبط با درس ،تأثیر درسهای پیشنیاز ،دانشجویان در درس ،پیشنیاز ریاضی ،درسهای مرتبط ،پیشنیاز زبان بر موفقیت ،پیشنیاز ریاضی و زبان ،آمار در علوم اجتماعی ،معدل دیپلم ،زبان و ریاضی ،موفقیت در درسهای مرتبط ،گذراندن درس ،دانشجویان در درس زبان ،نگذراندن درس پیشنیاز ریاضی ،اقتصاد خرد ،موفقیت دانشجویان ،دیپلم ،زبان تخصصی ،درسهای مرتبط با پیشنیاز

در این مقاله، تأثیر گذارندن درسهای پیشنیاز زبان و ریاضی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان در درسهای مرتبط(اصلی)با این درسها بررسی شده است.جامعه آماری این پژوهش سیصد نفز از دانشجویان سال آخر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هستند که درسهای مرتبط(اصلی)یا درسهای پیشنیاز زبان و ریاضی را گذرانده‌اند.فرضیه کلی تحقیق عبارت بود از«درسهای پیشنیاز زبان و ریاضی هیچ تأثیری بر موفقیت تحصیلی دانشجویان در درسهای مرتبط(اصلی)با این درسها ندارد».نتایج این پژوهش بر خلاف فرضیه تحقیق، حاکی از آن است که گذراندن درسهای پیشنیاز زبان بر موفقیت دانشجویان در درس زبان عمومی مؤثر و مثبت بوده است؛در حالی که بر درس زبان تخصصی تأثیر ندارد.همچنین نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، درس پیشنیاز ریاضی، برای دانشجویانی که ملزم به گذراندن این درس می‌باشند، بر موفقیت آنها در اکثر درسهای مرتبط(اصلی)مثل ریاضیات پایه، آمار مقدماتی، آمار در علوم اجتماعی و اقتصاد خرد، کلان و اصول علم اقتصاد تأثیر دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.