خلاصه ماشینی:
"سپس مفهوم خود-ارزیابی را به عنوان وسیلهای برای بهبود کیفیت آموزش عالی معرفی مینماید.
ویژگیها و کارکرد خانواده به عنوان دو عامل تعدیل کننده و واسطهای برای رشد بهینه و افزایش خلاقیت در کودکان و نوجوانان دکتر مریم ای.
دو الگوی نظری برای توضیحنقش خانواده در ارتقای رشد شناختی و عاطفی کودکان و نوجوانانارائه و توسط مطالعات تجربی روا شدهاند.
الگوی دوم اساسا مکمل الگوی اول است و به عنوان یکالگوی اقتصادیمطرح میشود، چون به کارکرد خانواده به وسیلهای برای پس انداز انرژی ذهنی میپردازد، پس اندازی که میتواند در امر کسب تجاربی بهینه در ایجاد خلاقیت سرمایه گذاری شود.
تاثیر گذاری دائمی این الگوهای خانوادگی بر شخصیت کودک که در ابتدای زندگی فرا گرفته میشوند(و به استفاده کارآ از وقت و منابع شناختی مثل، افکار و هیجانات و توجه میانجامد)اثبات شده است، به گونهای که کودکان در فرآیند رشد شخصیتهایموثر و خلاقیا محیط بر خودمییابند."