This study was focused on necessity of learning about the concept of love as part of the null curriculum and an inevitable experience of the youth. Using descriptive and interpretive methods, this study aimed to portray love from adolescents' views and examine its compatibility with scientific findings and scriptural texts. A sample of 384 from all high school students in Tehran, in 1386 participated in the study. Results indicate that 1) the concept of love among the youth is associated with empathy, passion, perfectionism, and obsession; 2) The meaning of love among the youth is so exhaustive and may include expression of their love.towards the Almighty, the Infallible Imams, the nature, and everything; 3) love is considered to be impulsive, natural, intentional, transcendent, unique, spin-oft: and affectionate; and 4) the sources of information include peers, parents, society and the mass media. Finally, it was concluded that a holistic approach toward love, compared to univocal approach, is prevailing among the participants.
خلاصه ماشینی:
موسیپور @امکان و ضرورت آموزش کارآفرینی در مدارس 66 علی حسینیخواه @آموزش ارزشها در محتوای کتابهای درسی دینی دورهی راهنمایی 95 بررسی وضعیت موجود و ارائهی راهکارهایی برای وضعیت مطلوب دکتر رضوان حکیمزاده-سید امین موسوی @بررسی میزان برخورداری دانشآموزان دورههای راهنمایی و متوسطهی استان کردستان از مهارتهای زندگی حسن غریبی-زلیخا قلیزاده،دکتر اسکندر فتحیآذر،دکتر یوسف ادیب 118 @شناخته شدن بستری برای تعلیم و تربیت چندفرهنگی:بازکاوی مفهوم و نظریه 7 محبوبه عسگری فصلنامهی مطالعات برنامهی درسی ویژه مقالات برنامه درسی راهنمایی و متوسطه نشریه علمی-پژوهشی انجمن مطالعات برنامهی درسی ایران* سال سوم-شماره 11-زمستان 1387 ISSN:1735-4986 (*)این نشریه،طبق مجوز شمارهی 653/11/3 مورخ 8/4/88 از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری،تا خردادماه سال 1390 تمدید اعتبار درجهی علمی-پژوهشی گردید.
جدول 5:نتایج آزمون فریدمن برای اولویتبندی ابعاد مهم قابل آموزش عشق برای دانشآموزان از دید آنان (به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال 4:آیا برداشت و اطلاعات دانشآموزان از عشق با دیدگاه اسلامی سازگار است؟ بدون شک دین متضمن باورها و عقایدی است که بیش از شناخت،بر دلبستگی معطوفاند.
بین یافتههای دانشآموزان و دیدگاه فروم در عشقهای برادرانه و عشق به خدا توافق بیشتری وجود دارد و در سایر عشقها از جمله عشق مادرانه،عشق پدرانه،عشق جنسی و عشق به خود،توافق خیلی کم است و میتواند ناشی از نداشتن شناخت آنها از این نوع تعریفها و دستهبندیها باشد.