Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی

نویسنده:

(6 صفحه - از 136 تا 141)

کلید واژه های ماشینی : تکنولوژی اطلاعات، کتابداری، کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی، کارشناسی ارشد کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، دروس مقطع کارشناسی ارشد کتابداری، کارشناسی ارشد، دروس مقطع کارشناسی ارشد کتاب‌داری، دروس مقطع کارشناسی علوم کتاب‌داری، تدریس، تدریس دروس مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد رشته کتاب‌داری، رشته کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، مدرسان دروس مقطع کارشناسی ارشد، تدریس دروس مقطع کارشناسی علوم، بررسی امکانات موجود گروه‌های کتاب‌داری، سرفصل‌های درسی دوره کارشناسی رشته، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد کتابداری، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، استاد، منظور تدریس دروس مقطع کارشناسی، مدرسان، پژوهش، بررسی امکانات کاربرد تکنولوژی اطلاعات، مدرسان دروس کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، تکنولوژی اطلاعات در دروس کارشناسی، امکانات تکنولوژی اطلاعات در گروه‌ها، کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی مقطع کارشناسی، علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی مقطع

خلاصه ماشینی: "چکیده پایان نامه‌های کارشناسی ارشد کتابداری واطلاع‌رسانی (به تصویر صفحه مراجعه شود)گردآوری:فاطمه گلزیان و ترانه رزاقی اصفهانی (1) (به تصویر صفحه مراجعه شود)بررسی نظرات فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پیرامون برنامه آموزشی‌ این رشته (به تصویر صفحه مراجعه شود)استاد راهنما:فاطمه سبکروح (به تصویر صفحه مراجعه شود)پژوهشگر:محمد رضا میرهادی تفرشی (به تصویر صفحه مراجعه شود)دانشگاه علوم پزشکی ایران،1376،111 صفحه هدف این پژوهش تعیین نظر فارغ التحصیلان دورهء کارشناسی‌ ارشد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی پیرامون برنامهء آموزشی موجود و سرفصل درس تخصصی آن به لحاظ همگامی با تکنولوژی نوین‌ اطلاعاتی به منظور توفیق در احراز مشاغل تخصصی و تغییرات‌ لازم در برنامه آموزشی برای نیل به موقعیت مطلوب و مناسب از نظر ایشان می‌باشد. به نظر فارغ التحصیلان‌ کدام یک از مواد درسی موجود باید از سر فصل دروس حذف شود تا پاسخگوی نیازهای مذکور باشند؟ روش این پژوهش توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات‌ پرسشنامه بوده است و در تجزیه و تحلیل داده‌های پرسشنامه‌ها دربارهء دروس تخصصی به منظور تعیین مناسب آموخته‌ها با نیازهای‌ حرفه‌ای و کیفیت آموزشی آن‌ها از آزمون نظر سنجی لیکرت استفاده شده‌ است. از مجموع 30 درس ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی،تمامی مدرسان مربوطه با وجود عناوین تدریس‌ شده توسط آنان در برنامه درسی این مقطع موافق می‌باشند و بیش از 50 در صد مدرسان درباره 9 درس پیشنهاد افزایش تعداد واحدها را داده،در مورد 4 درس با اهداف در نظر گرفته شده‌ مخالف بوده،در مورد 11 درس با برنامه پیش نیازها مخالف بوده، درباره 8 درس تنها تا حدودی با سرفصل‌های موجود موافق بوده‌ و در تمام موارد نظر به اجباری بودن تدریس شده توسط خود را داشته‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.