خلاصه ماشینی:
"اما باید دید که بانکها به عنوان مؤسسات اقتصادی که عرضهکننده خدمات به مشتریان خود هستند،چه نیازی به انجام فعالیتهای بازاریابی دارند؟ ایجاد اداره بازاریابی آیا تا به حال فکر کردهاید که چرا مشتریان به سراغ رقبای ما میروند و جذب آنان میشوند؟چگونه یک مشتری که سالها با بانکی مراوده دارد،به بانک دیگر جذب میشود؟چگونه یک بانک باوجود سابقه کم در مقایسه با بانکهای قدیمی و مشهور، بیشترین مشتری را جذب میکند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که علت اصلی این موضوع آن است که رقبا برای تأمین نیازهای مشتریان بهتر از ما عمل میکنند.
اگر مدیریت در موزد نیاز به مشتری گرا بودن متقاعد نشود،ایده بازاریابی چگونه میتواند توسط بقیه اعضای سازمان پذیرفته و اجرا شود؟2 بنابراین،باید گفت که فعالیت بازاریابی منحصر به بخش بازاریابی نیست،بلکه کلیه ادارات و بخشهای بانک به نوعی برای (به تصویر صفحه مراجعه شود) بازاریابی،هنر پیدا کردن راههای هوشمندانه برای خلاص شدن از محصولات و یا خدمات تولیدی نیست،بلکه بازاریابی،هنر خلق ارزش خالص برای مشتری است."