Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی عوامل و انگیزه های گرایش به تحصیلات دانشگاهی در بین طلاب حوزه

نویسنده:

(8 صفحه - از 123 تا 130)

کلید واژه های ماشینی : گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی، انگیزه‌های گرایش به تحصیلات دانشگاهی، انگیزه، بررسی عوامل و انگیزه‌های گرایش، سبب گرایش طلاب به تحصیلات، سوءال، محاسبه آمار استنباطی آزمون، دانشجویان، طلاب حوزه، پاسخ مثبت به سوءال، نظام آموزشی حوزه، تحقیق، طلاب حوزه‌های علمیه به تحصیلات، میان سایر انگیزه‌ها از اولویت، عوامل و انگیزه‌های گرایش طلاب، عوامل و انگیزه‌های طلاب دانشجو، عوامل، روش آمار استنباطی آزمون، موافق، توجه به محاسبه آمار، روش، تحصیلات دانشگاهی تأثیر، نظام آموزشی حوزه و دانشگاه، طلاب دانشجو، ویژگی‌های نظام آموزشی حوزه، تحصیلات دانشگاهی گرایش پیدا، استادان، طلاب دانشجو به‌دست‌آمده، فراوانی، بررسی

خلاصه ماشینی: "منحصر بودن جامعه آماری تحقیق از بین دانشجویان، به طلاب دانشجوی مشغول به تحصیلات دانشگاهی هم‌زمان با تحصیلات حوزوی، و از بین دانشگاه‌های فراوان، به دانشگاه مفید(ره) و موءسسه آموزش عالی باقرالعلوم(ع) از بین رشته‌های مختلف دانشگاهی، به رشته‌های علوم انسانی، از بین مقاطع متعدد، به مقطع کارشناسی، از بین عوامل و انگیزه‌های گوناگون، به هفت عامل و انگیزه معین، از جمله مهم‌ترین محدودیت‌های این تحقیق است که محقق به آن‌ها توجه داشته و در بررسی و اعلام نتایج تحقیق، پا را از آن‌ها فراتر نمی‌گذارد. سوءال اول: آیا انگیزه کسب مهارت و تخصص‌های دانشگاهی، سبب گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی می‌شود؟ 169 فراوانی و 5/84 درصد از کل 200 نمونه آماری، موافق با پاسخ مثبت به سوءال فوق می‌باشند. سوءال دوم: آیا انگیزه تبیین دیدگاه اسلام در رشته‌های علوم انسانی، سبب گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی می‌شود؟ 162 فراوانی و 81درصد از کل 200 نمونه آماری، موافق با پاسخ مثبت به سوءال فوق می‌باشند. سوءال چهارم: آیا انگیزه برقراری ارتباط نزدیک با دانشجویان به خاطر آشنا ساختن ایشان با معارف اسلام، سبب گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی می‌شود؟ 152 فراوانی و 76 درصد از کل 200 نمونه آماری، موافق با پاسخ مثبت به سوءال فوق می‌باشند. سوءال پنجم: آیا کاستی‌ها و نواقص موجود در نظام آموزشی حوزه، سبب گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی می‌شود؟ 148 فراوانی و 74درصد از کل 200 نمونه آماری، موافق با پاسخ مثبت به سوءال فوق می‌باشند. بنابراین، کاستی‌ها و نواقص موجود در نظام آموزشی حوزه در گرایش طلاب به تحصیلات دانشگاهی تأثیر دارد و در میان سایر عوامل از اولویت پنجم برخوردار است."

صفحه:
از 123 تا 130