Skip to main content
فهرست مقالات

زنان در بازار کار ایران

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : زنان در بازار کار ،بازار کار ،بازار کار ایران ،اشتغال زنان ،مرد در بازار کار ،آموزش و پرورش ،زن و مرد ،افزایش سطح اشتغال زنان ،وضعیت زنان ،کارهای زنان در خانه ،زنان در خانه ،زنان در ایران ،موانع اقتصادی ،مشارکت زنان ،نقش زنان ،کار زنان ،کشورهای در حال توسعه ،مسایل زنان ،سطح اشتغال زنان ،تجزیه شدن بازار کار ،بخش نظری ،زمینه‌های مساعد ،مشاغل پایین ،بخش دوم ،فعالیت زنان ،فعالیت‌های اقتصادی ،افزایش نرخ تورم ،زمینه‌های مساعد قانونی ،بخش اول ،زمینه‌های مساعد بین‌المللی

کتاب«زنان در بازار کار ایران»طی دو بخش نظری و تجربی، منظری به طرح مسایل زنان می‌گشاید.در بخش اول ضمن طرح تئوری‌های نئوکلاسیک، تجزیه شدن بازار کار و جنسیت، مسئله نابرابری زنان و مردان در بازار کار بررسی می‌شود.در بخش دوم موانع اشتغال زنان در ایران به عواملی مانند آموزش و پرورش رسمی، قوانین ناظر بر امور خانواده و اشتغال و نیز موانع اقتصادی-اجتماعی نسبت داده می‌شود.نویسنده با مروری بر وضعیت زنان کارگر، روستایی و عشایر و خانه‌دار، زمینه‌های مساعد قانونی، افزایش نرخ تورم و زمینه‌های مساعد بین‌المللی را عرصه‌هایی برای افزایش سطح اشتغال زنان می‌داند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.