Skip to main content
فهرست مقالات

کالاها و فرهنگ ها

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 35 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : مصرف، فرهنگی، بومی، هاووز، غرب، مقوله‌ی مصرف در حوزه‌ی مردم‌شناسی، کتاب، خواننده، کالاها و فرهنگ ها، مرزهای

خلاصه ماشینی:

"آنان با طرح این سؤال که«وقتی فرهنگ تولید و فرهنگ(مصرف)یکسان نباشد چه اتفاقی می‌افتد»الگویی از انتقال کالا ترسیم می‌کنند،الگویی که فراموش می‌کند که خود (به تصویر صفحه مراجعه شود) «مصرف و هویت» بر استراتژی‌های‌ مقاومت در برابر نفوذ سرمایه‌داری‌ متمرکز است کالاها پیش از هر چیز محصولاتی دورگه‌اند،10محصولاتی که‌ ساخت‌شان در وهله و پیش از ورودشان به حوزه‌های مصرفی‌ (اشاره شده در کتاب)،نشان از حوزه‌های متنوع فرهنگی دارد. بر این که چگونه غرب دیگری‌27را مصرف می‌کند، نگاهی فراموش شده به«خود»ی دورگه،در حال گذار و نامنسجم جیمز در فصل«کتاب‌های آشپزی»دقیقا نشان‌ می‌دهد که چگونه«غذا ابزار منعطف و نمادینی برای شناخت‌ خود است،آن هم به کمک مجموعه‌ای از کلیشه‌های‌ غیر منعطف فرهنگی»که غذا را به فرهنگ پیوند می‌دهند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) این که فرهنگ‌ها و کالاها ارتباط متقابل و پیچیده‌ای دارند، ویژگی شناخته‌شده‌ی‌ مطالعات مربوط به‌ مقوله‌ی مصرف‌ در حوزه‌ی‌ مردم‌شناسی‌ است دو وجهی میان‌ غرب و سایر جهان‌ دغدغه‌ی اصلی کتاب‌ است غذا ابزار منعطف و نمادینی برای‌ شناخت خود است"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.