خلاصه ماشینی:
"آموزش به دیوارهای بستهی مدارس محدود نیست و با توجه به از میان رفتن مرزها و فاصلهها به کمک ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی،محیط مناسب برای یادگیری همواره در سطحی وسیع و با انعطافپذیری بالا در دسترس همگان قرار میگیرد؛به گونهای که شرایط آموزش مستمر یا مادام العمر فراهم میآید.
در جامعهی اطلاعاتی،آموزش به دیوارهای بستهی مدارس محدود نیست و با توجه به از میان رفتن مرزها و فاصلهها به کمک ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی،محیط مناسب برای یادگیری همواره در سطحی وسیع و با انعطافپذیری بالا در دسترس همگان قرار میگیرند.
فواید ICT استفاده از ICT فوایدی را دربر دارد که بعضی از آنها با تکنولوژی آموزشی مشترکند،ولی افزوده شدن خاصیت ارتباط به ICT باعث شده است که فرایند آموزش از این طریق با سهولت بیشتری صورت پذیرد.
سواد اطلاعاتی3 بنابر آنچه گفته شد،میتوان این جمعبندی کلی را داشت ه آنچه در بخش آموزش و پرورش جامعهی اطلاعاتی مطرح است، سرمایه و کاربرد ابزارگونهی فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی و استفاده از آنها برای ذخیرهسازی اطلاعات نیست،بلکه مسئلهی مهم و اساسی که بیانگر ارزش واقعی به کارگیری این فناوریها در آموزش و پرورش است،توانمندسازی فراگیرندگان در برگزیدن و انتخاب اطلاعات متناسب با نیازشان است؛یعنی آنچه قدرت تشخیص نیاز و یافتن راهحلهای رفع آن را در اختیار فراگیرندگان قرار میدهد.
حال با در نظر گرفتن شرایط موجود،چون قبلا معلمان را به عنوان طراحان ابزارهای آموزشی و گردانندگان کلاسهای رسمی درس در نظر گرفتهایم،باید افرادی را در اختیار داشته باشیم که بتوانند با داشتن قابلیتهای لازم،به رفع مشکلات فراگیرندگان و آموزش سواد اطلاعاتی به آنان بپردازند."